"თუკი არსებობს სამყაროს ნათელი ცენტრი, შენ მისგან ყველაზე შორს მდებარე პლანეტაზე იმყოფები."
―ლუკ სკაიუოკერი C-3PO-ს[წყარო]

პლანეტა ალდერაანი

პლანეტა, რომელსაც ხშირად უწოდებდნენ სამყაროს, იყო დიდი კოსმოსური სხეული, რომელიც ვარსკვლავის ორბიტაზე მდებარეობდა.[1] პლანეტასთან ახლოს, უფრო ხშირად — მათ ორბიტაზე მდებარე უფრო მცირე სხეულებს, თანამგზავრებს, ეწოდებოდათ მთვარეები.[2] მრავალი პლანეტა იყო დასახლებული, ანუ გონიერი არსებებისთვის საცხოვრებლად გამოსადეგი.[3] არსებობდა მიწიერი პლანეტები,[4] წყლით დაფარული პლანეტები[5] და გაზის გიგანტები. მიუხედავად იმისა, რომ ამ უკანასკნელების შემთხვევაში პლანეტაზე დასახლება შეუძლებელი იყო, მათ თავზე შენდებოდა მფრინავი ნაგებობები, მაგალითად — ღრუბლების ქალაქი.[3] ვარსკვლავის ორბიტაზე მდებარე პლანეტების, მთვარეებისა[2] და ასტეროიდების ჯგუფს ეწოდებოდა ვარსკვლავური სისტემა.[6] გალაქტიკაში მდებარეობდა მრავალი ასეთი.[7] მიუხედავად იმისა, რომ პლანეტებს ძირითად ახლდა ერთი მნათობი, ზოგიერთი, მაგალითად ტატუინი[1] და გატალენტა, მდებარეობდა ერთზე მეტი მნათობის მქონე სისტემაში.[8] ზოგიერთი პლანეტა, მაგალითად, დათომირი, ძალას უკავშირდებოდა.[9]

როდესაც ენეკინ სკაიუოკერმა ოსტატ ჯედაი კუაი-გონ ჯინს ჰკითხა, ტრიალებდა თუ არა ყველა ვარსკვლავი მათ ირგლივ, ორბიტაზე, მან უპასუხა, რომ "უმეტესობა" მდებარეობდა.[10]

მშობლიური სამყარო გამოიყენებოდა როგორც ამა თუ იმ რასის[11], ორგანიზაციის,[12] თუ პიროვნების წარმოშობის ადგილის დასახელება.[13] მაგალითად, რაილოთი იყო ტვი'ლეკების მშობლიური სამყარო,[14] ხოლო ადამიანები, როგორც ითვლებოდა, წარმოიშვნენ კორუსანტზე.[15]

პლანეტის განადგურება შესაძლებელი იყო, თუმცა ამისთვის გამოიყენებოდა მასიური სუპერიარაღი, მაგალითად სიკვდილის ვარსკვლავი.[4] შესაძლებელი იყო თავად პლანეტის გარდაქმნა სუპერიარაღად — მაგალითია პირველი ორდენიბაზა "სტარკილერი"[16], რომელსაც შეეძლო მთლიანი ვარსკვლავური სისტემების განადგურება, რაც მოხდა ჰოსნიანის კატაკლიზმისას.[17]

Holocronlogo1.png ეს სია არასრულია. შეგიძლიათ პროექტს დაეხმაროთ მისი განვრცობით.

არაკანონიკური გამოჩენები[edit | edit source]

  1. 1.0 1.1 StarWars-DatabankII.png ტატუინი Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  2. 2.0 2.1 StarWars-DatabankII.png პანტორა Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  3. 3.0 3.1 StarWars-DatabankII.png ბესპინი Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  4. 4.0 4.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი IV: ახალი იმედი
  5. StarWars-DatabankII.png მონ-კალა Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  6. StarWars-DatabankII.png ასტეროიდული სარტყელი Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  7. ახალი განთიადი
  8. მოდგმა
  9. TCW mini logo.jpg ვარსკვლავური ომები: კლონთა ომებიხოცვა
  10. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული საფრთხე
  11. Rebels-mini-logo.png ვარსკვლავური ომები: ამბოხებულებილასატების ლეგენდები
  12. StarWars-DatabankII.png მორაბანდი Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  13. StarWars-DatabankII.png რაილოთი Databank-ში (შენახული ვერსიის ბმული)
  14. Star Wars: Uprising
  15. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII: ძალის გამოღვიძება
  16. ვარსკვლავური ომები: ძალის გამოღვიძება: ვიზუალური ლექსიკონი