ჰოლოპედია
Advertisement
ჰოლოპედია

იცით, ამ ფილმში უფრო ახალგაზრდაა და ეს საინტერესოა, იმიტომ, რომ უნდა წარმოიდგინოთ, როგორი იყო 10 წლით უმცროსი, როდესაც 20 წელიწადზე ოდნავ მეტი ხნის იყო. როგორი იყო, სანამ ჩამოყალიბდებოდა? სანამ წარუმატებლობები ექნებოდა? სანამ ეს ცინიკური ქურთუკი ეხურებოდა? რამ მიიყვანა იქ?
―ლორენს კესდენი[წყარო]

სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი არის ანთოლოგიური ფილმი ვარსკვლავური ომების ფილმების სერიიდან. მისი რეჟისორია რონ ჰოვარდი, ხოლო სცენარის ავტორები — ლორენს და ჯონ კესდენები. სოლო გამოვიდა 2018 წლის 25 მაისს.

მოქმედება ამ, რიგით მეორე ანთოლოგიურ ფილმში, მიმდინარეობს ადრეულ პერიოდში, როდესაც მთავარი გმირი, ჰან სოლო უფრო ახალგაზრდა იყო და დაკავებული იყო კონტრაბანდისტის კარიერით. ფილმში აგრეთვე ჩნდებიან ჩუბაკა და ლენდო კალრისიანი.

2018 წლის 10 მაისს ლოს-ანჯელესში გაიმართა ფილმის მსოფლიო პრემიერა. 15 მაისს გაიმართა ჩვენება კანის კინოფესტივალზე. ფილმმა კრიტიკოსებისგან ძირითადად დადებითი შეფასებები მიიღო — მათ აღნიშნეს მსახიობთა შესრულება, მუსიკა და ვიზუალური მხარე, თუმცა, ზოგიერთის აზრით, სიუჟეტი სუსტი ჩანდა. ფილმი ნომინირებული იყო აკადემიის 91-ე დაჯილდოებაზე საუკეთესო ვიზუალური ეფექტების კატეგორიაში.

ოფიციალური აღწერა[]

ჩასხედით "ათასწლოვან შავარდენში" და იმოგზაურეთ შორეულ, შორეულ გალაქტიკაში "სოლოში", სრულიად ახალ თავგადასავალში გალაქტიკის ყველაზე საყვარელი კონტრაბანდისტის მონაწილეობით. მოგზაურობისას, რომელიც დასაბამს დაუდებს "ვარსკვლავური ომების" საგის ყველაზე საეჭვო გმირების მომავალს, კრიმინალური სამყაროს სიღრმეებში ბნელი და სახიფათო გაბედული ოინებით, ჰან სოლო გაიცნობს მომავალ თანაშემწე პილოტ ჩუბაკას და ხვდება ცნობილ აზარტულ მოთამაშე ლენდო კალრისიანს.[16]

პროლოგი[]

ᲡᲝᲚᲝ: ᲕᲐᲠᲡᲙᲕᲚᲐᲕᲣᲠᲘ ᲝᲛᲔᲑᲘᲡ ᲐᲛᲑᲐᲕᲘ

უკანონობის დროა.

ᲙᲠᲘᲛᲘᲜᲐᲚᲣᲠᲘ ᲡᲘᲜᲓᲘᲙᲐᲢᲔᲑᲘ ერთმანეთს ეჯიბრებიან რესურსებისთვის – საკვებისთვის, წამლებისთვის და ᲰᲘᲞᲔᲠᲡᲐᲬᲕᲐᲕᲘᲡᲗᲕᲘᲡ.

გემთმშენებელ პლანეტა ᲙᲝᲠᲔᲚᲘᲐᲖᲔ უპატიოსნო ᲚᲔᲓᲘ ᲞᲠᲝᲥᲡᲘᲛᲐ თავშესაფრის და დაცვის სანაცვლოდ გაქცეულებს აიძულებს, იქცნენ დანაშაულებრივი ცხოვრების ნაწილად.

ამ საზიზღარ ქუჩებზე ახალგაზრდა მამაკაცი საკუთარი თავის გადასარჩენად იბრძვის, მაგრამ გული ვარსკვლავებში საფრენად მიუწევს....

შინაარსი[]

კორელიიდან გაქცევა[]

ჰანი ლედი პროქსიმას წინაშე.

გალაქტიკური იმპერიის დაარსებიდან ექვსი წლის შემდეგ კორელიაზე, ნავსაშენ პლანეტაზე, „ნაძირალა“ და ამბიციური პილოტი ჰანი და მისი შეყვარებული კი'რა ცდილობენ ლედი პროქსიმათეთრი ჭიებისგან გაქცევას. წარუმატებელი დავალების შემდეგ ჰანი პროქსიმას მისივე ქვეშევრდომების წინაშე ამცირებს და კი'რასთან ერთად გარბის. მოპარული სპიდერით და კოაქსიუმით ისინი გარბიან კორონეტის კოსმოპორტისკენ.

კოსმოპორტში ისინი ცდილობენ, მოისყიდონ იმპერიული ემიგრირების ოფიცერი ფალთინა შარესტი, სთავაზობენ რა ძვირფას კოაქსიუმს. კი'რა ვერ ასწრებს ტერმინალის გადაკვეთას. მას თეთრი ჭიები იჭერენ. ჰანი რჩება ტერმინალის მეორე მხარეს და გოგონას ჰპირდება, რომ ოდესმე დაბრუნდება მის წასაყვანად.

ვინაიდან აღარ აქვს პლანეტიდან გასაქცევი სხვა საშუალება, ჰანი უახლოვდება იმპერიული გაწვევის ოფიცერ დროუდ მუნბრინს და ცდილობს იმპერიულ ფლოტში ჩაწერას. სწორედ აქ მიიღებს იგი თავის ოფიციალურ გვარს (რომელიც მანამდე არ ჰქონდა) — სოლოს.

განსაცდელი მიმბანზე[]

საომარი მოქმედებები მიმბანზე.

სამი წლის შემდეგ ჰანი გარიცხულია იმპერიული მფრინავების აკადემიიდან და მსახურობს კაპრალად, მიმბანზე. მისი 224-ე იმპერიული ჯავშნიანი დივიზია ექცევა ტრანშეაში, საიდანაც ებრძვის მიმბანური გათავისუფლების ჯარს. წვიმიანი და ტალახიანი ამინდის გათვალისწინებით დანაკარგები დიდია. იმპერიული დაპირებებისადმი უნდობლობით სოლო იმპერიის ერთგულებს უკვე თვლის ოკუპანტებად, რის გამოც გადაიმტერებს მასზე რანგით მაღალ, ოფიცერ ლეიტენანტ ბოლანდინს.

მოგვიანებით ჰანი გაიცნობს ტობის ბეკეტს, ველს და არდენელ რიო დიურანტს. ამ დამნაშავეებს, გადაცმულებს იმპერიული ჯარის ოფიცრებად, ჩაფიქრებული აქვთ ძარცვა. სოლო, რომელსაც პლანეტიდან გაქცევა სურს, მათ აშინებს და ჰპირდება, რომ, თუკი მას არ გაიყოლებენ, იგი მათ ვინაობას იმპერიულ ძალებს გადასცემს. თუმცა, ბეკეტი ლეიტენანტ ბოლანდის დაარწმუნებს, რომ სოლო დეზერტირობას ცდილობდა და, სასჯელის სახით, ჰანს აგდებენ ორმოში, რომელშიც იგი უნდა შეერკინოს "მხეცს".

ეს მხეცი აღმოჩნდება ვუკი სახელად ჩუბაკა, რომლის მსგავსი არსებები იმპერიას მონობაში ჰყავს. შირიივუკის მცოდნე სოლო მას დაარწმუნებს, რომ მეგობრულად არის განწყობილი და ისინი, ერთად, ორმოდან ძვრებიან. საბოლოოდ, ისინი უერთდებიან ბეკეტის ბანდას, მათ მიერ გატაცებულ ჯავშანტრანსპორტიორ Y-45-ზე.

ძარცვა ვანდორ-1-ზე[]

მატარებელზე თავდასხმა.

მას შემდეგ, რაც ჰანი და ჩუბაკა მიმბანიდან გარბიან, ბეკეტი მათ იყვანს საკუთარ გუნდში, რათა მათი დახმარებით თოვლიან ვანდორზე გაძარცვოს ჰიპერსაწვავ კოაქსიუმით დატვირთული 20-T მოდელის მატარებელი. ძარცვის წინა ღამით იგი ბანდას აფრთხილებს ენფის ნესტის და ღრუბელმხედრების შესახებ. კოცონთან რიო დიურანტს ეჭვი შეაქვს სოლოს, როგორც პილოტის, შესაძლებლობებში.

რიო მეორე დღეს ჯავშანტრანსპორტიორ Y-45-ს მართავს, ხოლო ჰანი, ჩუი და ბეკეტი ეშვებიან სატვირთო ვაგონზე და ცდილობენ მის სხვა მატარებლებისგან განცალკევებას. Y-45-ით ისინი აპირებენ ცალკე დარჩენილი ვაგონის გატაცებას. თანმხლებ მცველებთან შეტაკების შემდეგ მათ გეგმებში ერევიან სვუპებიანი ღრუბელმხედრები. აქედან ორი ეშვება Y-45-ზე და სასიკვდილოდ ჭრის დიურანტს. სოლო ახერხებს ხომალდში შეძრომას და მის მართვას. სიკვდილის პირას მყოფი დიურანტი ჰანის წინაშე ნანობს, რომ დასცინოდა მის შესაძლებლობებს და ამბობს, რომ ველი მართალი იყო, როდესაც ამბობდა, რომ ეულად არავინ უნდა კვდებოდეს.

ძარცვისას ველი, რომელიც ახლოს მდებარე ხიდზეა ჩასაფრებული, კლავს რამდენიმე ღრუბელმხედარს. თუმცა, კონვეიექსი სწრაფად უახლოვდება ხიდს და ველი ხვდება, რომ იქაურობის დატოვებას ვერ მოასწრებს, ხოლო ბანდა მისი დახმარების გარეშე კოაქსიუმს ვერ მოიპარავს. რადიოკავშირით იგი ბეკეტს ამცნობს გეგმებში არსებულ ცვლილებებზე და რომ უყვარს იგი, რის შემდეგაც ყუმბარას აფეთქებს. იგი იღუპება და, შესაბამისად, ანადგურებს ხიდსაც.

ხიდის განადგურების გამო კონვეიექსი ეშვება ხეობაში. ჩუბაკას ძალისხმევით, სამიზნე ვაგონი მოხსნილია. თუმცა ღრუბელმხედრები ასწრებენ მასზე კაუჭების მიერთებას და მასაც ხეობაში აგდებენ. ბეკეტისა და ჩუბაკას დაკარგვის შიშით სოლო იძულებულია, გაუშვას ვაგონი, რომელიც ხრამში ფეთქდება.

შეხვედრა დრაიდენ ვოსთან[]

დრაიდენ ვოსისა და ტობიას ბეკეტის საუბარი.

განრისხებული სოლოს გადაწყვეტილებით, ბეკეტი უამბობს ჰანს, რომ მატარებლის ძარცვით მას საშუალება ჰქონდათ, ალისფერი გარიჟრაჟის მეთაურ დრაიდენ ვოსისთვის ვალი გადაეხადა. ველის დაღუპვით დამწუხრებული ტობიასი ამავე დროს დარწმუნებულია, რომ ვოსი განრისხდება და ჰანი და ჩუბაკა მას მიჰყვებიან ვოსის იახტაზე „პირველ ნათებაზე“, კიდევ ერთი დავალების მისაღებად. იქ სოლო მოულოდნელად ხვდება კი'რას, რომელმაც ამ წლების შემდეგ ალისფერი გარიჟრაჟის ლეიტენანტის თანამდებობა დაიკავა.

უკმაყოფილო ვოსს ჰანი და ჩუბაკა თანხმებენ მეორე შანსის მიცემაზე. ჰანი აცხადებს, რომ აპირებს პირდაპირ კესელზე არსებული პაიკების სინდიკატისპაისის მაღაროებიდან დაუმუშავებელი კოაქსიუმის მოპარვას. ეს ნიშნავს, რომ მათ აგრეთვე უნდა გაიარონ სახიფათო კესელის გზა. მათ სათვალთვალოდ ვოსი კი'რას გააყოლებს.

შეხვედრა ლენდო კალრისიათან[]

ლენდო იწვევს სოლოს საბაკის სათამაშოდ.

კესელზე ოპერაციის განხორციელება შესაძლებელია მხოლოდ სწრაფი ხომალდით. ამ მიზნით კი'რას სოლო და სხვები მიჰყავს ფორტ იპსოში მდებარე ლოჯში, სადაც მათ გააცნობს ლენდო კალრისიანს, წარმატებულ კონტრაბანდისტსა და პილოტს. ჰანი მას სთავაზობს საბაკის პარტიას და სანაცვლოდ ითხოვს ლენდოს ხომალდს, როგორც ამბობენ, გალაქტიკაში უსწრაფესს. ლენდო ხელის თაღლითური ოინის მეშვეობით იგებს, მაგრამ, სჭირდებათ რა ხომალდი, სთავაზობენ კესელზე გამგზავრებას და მიღებული გასამრჯელოს წილს.

გზად ხომალდისკენ ისინი ხვდებიან ლენდოს მდედრობითი დაპროგრამების დროიდ L3-37-ს, რომელიც დროიდთა უფლებების დაცვის აქტივისტია. L3-37 ეწინააღმდეგება ლოჯში დროიდთა საბრძოლო ორმოების არსებობას და ეჩხუბება მის მფლობელ რალაკილის. ამ დროს მას ლენდო აჩერებს.

კესელზე[]

ლენდო იწვევს სოლოს საბაკის სათამაშოდ.

გუნდი მიემგზავრება ლენდოს „ათასწლოვანი შავარდენით“. პლანეტაზე ავარიული დაშვების შემდეგ კი'რა პაიკებიკაპო კაპო ტოლსაიტს თავს წარუდგენს როგორც მონათმფლობელ ოკსანა ფლორენს. ჰანი და ჩუბაკა, მონებად გადაცმულები, იპარებიან მაღაროში, ხოლო კი'რა, ბეკეტი და L3-37 ამასობაში ტოლსაიტის სააპარატოში მოხვდებიან. კი'რა ტოლსაიტის ყურადღებას ფანტავს, ჰანი და ვუკი იპარავენ კოაქსიუმს, L3-37 კი ამბოხებას იწვევს მონებში, მათ შორის — დროიდებში.

ამბოხებისას ჩუბაკა რამდენიმე მონას ათავისუფლებს, მათ შორის ვუკი საგვას და ტაკს. მადლიერების ნიშნად საგვა ჩუბაკას და სოლოს კოაქსიუმთან ერთად მაღაროებიდან გაქცევაში ეხმარება. გარეთ სოლო და მისი თანმხლებნი, ისევე, როგორც გათავისუფლებული მონები, ებრძვიან პაიკ დარაჯებს. საგვა ჩუბაკას "შავარდენზე" კოაქსიუმის დატვირთვაში ეხმარება. ბრძოლის დროს კი'რა კლავს ტერას-კასის საბრძოლო ხელოვნების ტექნიკით. L3 დაზიანებულია, ხოლო ლენდო დაჭრილია და სოლოსა და მის მეგობრებს ადანაშაულებს მეგობრის დაკარგვაში.

კესელის რკალის გადაკვეთა[]

"ათასწლოვანი შავარდენი" კესელის გზაზე

"შავარდენზე" ასულები, სოლო და სხვები ცდილობენ პლანეტიდან გაქცევას, მაგრამ ამ დროს ჰიპერსივრციდან ჩნდება იმპერიული ვარსკვლავური ნაღმოსანი. მოპარული კოაქსიუმის დასაბრუნებლად "შავარდენისკენ" მიემართება რამდენიმე TIE და TIE/rb. დაუმუშავებელი კოაქსიუმის ფეთქებადი თვისებების გათვალისწინებით ნათელი ხდება, რომ კესელის დროულად, აფეთქებამდე გადაკვეთა, შეუძლებელია, ვინაიდან ოც პარსეკზე ნაკლებ დროში სტანდარტული გეზის გავლა ჯერ ვერავინ შეძლო. L3-ის სანავიგაციო კომპიუტერის "შავარდენის" სისტემაში ჩატვირთვის შემდეგ ისინი აკადიზური მორევისკენ მიემართებიან, მაუს გროვისკენ.

ჰანის პილოტირების ნიჭით ისინი თავს დააღწევენ იმპერიულ ძალებს, მაგრამ გროვაში მოხვედრილები, შემთხვევით აღვიძებენ ვეებერთელა სამმა-ვერმინოს. მისგან გაქცევის მცდელობისას მოგზაურები აღმოჩნდებიან გრავიტაციულ ჭაში. საზრიანი ჰანი ჭაში აგდებს საევაკუაციო კაფსულას. ვერმინოთი მას მიჰყვება და, კაფსულასთან ერთად შეწოვილი, ჭაში რჩება. "შავარდენი" იქაურობას მას შემდეგ ტოვებს, რაც ბეკეტი მას აძლიერებს კოაქსიუმის წვეთით. სოლოს მხრიდან ასეთი სვლით მანძილს გადიან არა ოც, არამედ თორმეტ პარსეკში (დამრგვალებით).

ღრუბელმხედრებთან დაპირისპირება[]

ენფის ნესტი და მისი რაზმი.

კესელის რკალიდან თავის დაღწევის შემდეგ მოგზაურები ვოსთან შესახვედრად ჩერდებიან პლანეტა სავარინზე. იმ დროს, როდსაც ისინი ბისის გადამამუშავებელ ქარხანაში კოაქსიუმის ტვირთს ათავსებენ, გუნდს თავს ესხმიან ენფის ნესტი და მისი რაზმი. სოლო ცდილობს, დაარწმუნოს ნესტი, რომ "შავარდენზე" შეიარაღებული მკვლელები ჰყავს, თუმცა ლენდო, L-3-ის დაკარგვით და ხომალდისთვის მიყენებული ზიანით გულგატეხილი, მათ მოულოდნელად ტოვებს.

ამის შემდეგ ენფისი იხსნის ნიღაბს და განმარტავს, რომ ის და მისი ღრუბელმხედრები წარმოადგენენ არა მეკობრეებს, არამედ ამბოხებულებს, რომლებიც ებრძვიან კრიმინალურ ლორდებს და იმპერიის მიერ მეტი ძალაუფლების მოპოვების საშუალებას ეწინააღმდეგებიან. იგი ეუბნება სოლოს, რომ კოაქსიუმი სინამდვილეში ამბოხებულთათვის ესაჭიროება. მოსწონს რა ენფისის ჯგუფის მიზნები, სოლო პოულობს გამოსავალს, რათა ვოსსა და ალისფერ გარიჟრაჟს ხელთ არ ჩაუვარდეთ საწვავი.

შეტაკება სავარინზე[]

კი'რა ებრძვის ვოსს.

მოგზაურები ვოსის იახტაზე ადიან "ყალბი კოაქსიუმით". იქ ვოსი მოულოდნელად აცხადებს, რომ კოაქსიუმი ყალბია და ის, რომ ბეკეტისგან შეიტყო სოლოს ჩანაფიქრის შესახებ. ის აგრეთვე სჯის კი'რას, ხვდება რა, რომ სოლო მისი სუსტი წერტილი იყო.

თუმცა, ჰანი აცხადებს, რომ ელოდა ბეკეტის სიცრუეს: კოაქსიუმიანი კონტეინერები ნამდვილია. ამასობაში ალისფერი გარიჟრაჟის ჰილობონი სამართალდამცავები ბისის გადამამუშავებელ ქარხანას უტევენ და იჭერენ ღრუბელმხედრებს. თუმცა, მალევე აღმოჩნდება, რომ კონტეინერები ცარიელია და ეს ღრუბელმხედრები სინამდვილეში გადაცმული სოფლელები არიან, ნამდვილები კი მიმალვიდან ჩნდებიან და ამარცხებენ ვოსის ძალებს.

„პირველ ნათებაზე“ ბეკეტი ჩუბაკას მძევლად იყვანს და კოაქსიუმის კონტეინერებით გარბის. ჰანი და ვოსი ერთმანეთს ესვრიან. ჩხუბში კი'რა ერევა, რომელმაც, თითქოს, სოლოს უნდა დაარტყას, მაგრამ კვლავინდებური გრძნობების გამო, ვოსს ებრძვის და კლავს. შემდეგ იგი ჰანს სთხოვს, დაეხმაროს ღრუბელმხედრებს და ჰპირდება, რომ კვლავ დაუბრუნდება მას. მას შემდეგ, რაც ჰანი ლიფტში შედის, კი'რა ოთახს კეტავს.

გზების გაყრა[]

ჰანის იღბლიანი კამათლები.

ბეკეტსა და ჩუბაკას ჰანი უდაბნოში პოულობს, სანამ ბეკეტი ესვრის, მას ჰანი დაასწრებს და სასიკვდილოდ დაჭრის. სიცოცხლის უკანასკნელ ჟამს ტობიას ჰანს გამჭრიახობას უქებს. სოლო და ვუკი კოაქსიუმს ნესტს გადასცემენ, რომელიც უამბობს, რომ იგი ამბოხების მფლობელობაში გადავა. იგი ჰანს სთავაზობს, შეუერთდეს იმპერიის მოწინააღმდეგეთა რიგებს, თუმცა სოლო უარს უამბობს. პასუხად ენფისი გამოთქვამს ვარაუდს, რომ ოდესმე ჰანი ამბოხებულთა შემართებისადმი განწყობილი იქნება უფრო დიდი სიმპათიით. დახმარებისთვის მადლიერების ნიშნად იგი სოლოს გადასცემს კოაქსიუმის ერთ კაფსულას, რომლის ეკვივალენტი ხომალდის შესაძენი თანხის ტოლფასია.

ვოსის იახტაზე კი'რა უკავშირდება დრაიდენის ბატონს, რომელიც აღმოჩნდება მოლი. იგი უამბობს, რომ კოაქსიუმის მოპოვების მისია ჩაიშალა და თავად გარიჟრაჟში იკავებს ვოსის ადგილს, თუმცა მოლს არაფერს ამცნობს სოლოს მონაწილეობის შესახებ, აბრალებს რა ყოველივეს ბეკეტს. მოლი კი'რას უბრძანებს, გადაიყვანოს იახტა დათომირზე და ჰპირდება, რომ მომავალში მასთან უფრო მჭიდროდ მუშაობა მოუწევს. ამრიგად, ათავისუფლებს რა სოლოს ალისფერი გარიჟრაჟის მევალეობისგან, კი'რა იახტით იქაურობას ტოვებს.

საბაკის უკანასკნელი პარტია[]

ჰანის იღბლიანი კამათლები.

მალე ჰანი და ჩუბაკას ლენდოს პოულობენ ნუმიდიან-პრაიმზე, სადაც სოლო მას კვლავ სთავაზობს საბაკის პარტიის თამაშს, "შავარდენის" სანაცვლოდ. იგი აღმოაჩენს, რომ ლენდო სხვა ბარათებს მალავს და ისე აკეთებს, რომ საჭირო დრო იგი ვეღარ იღებს სათადარიგო ბარათს. შედეგად მოგებული ხომალდით ჰანი აპირებს, გაემგზავროს ტატუინზე, სადაც, როგორც ბეკეტმა უამბო, ერთ-ერთი დამნაშავე თავს უყრის გუნდს. "შავარდენი" ჰიპერსივრცეში ხტება.

მედია[]

პოსტერების გალერეა[]

მუსიკა[]

შემადგენლობა[]

ტიპით [+/–]

მსახიობები გუნდი

მსახიობები

მითითების გარეშე

მთავარი ტიტრების შემდეგ მცირე მონაკვეთი ეძღვნება ელისონ შერმურს. მითითებულია: ეძღვნება ელისონ შერმურის ხსოვნას[17]

გუნდი

გამოჩენები[]

[დამალვა/ჩვენება]
ტიპის მიხედვით

პერსონაჟები

არსებები

დროიდების მოდელები

მოვლენები

ადგილები

  • გალაქტიკა
    • არდენია (ნახსენებია პირველად)
    • "შავი შპილი" (მხოლოდ ხსენება)
    • კარიდა (მხოლოდ ხსენება)
      • კარიდას აკადემია (მხოლოდ ხსენება)
    • ცენტრალური სამყაროები
      • კორელიური სექტორი
        • კორელიის სისტემა
          • კორელია
            • ქალაქი კორონეტი (პირველი ვიზუალური გამოჩენა)
              • კორონეტი-SFS-14 (პირველი გამოჩენა)
              • კორონეტის კოსმოპორტი (პირველი გამოჩენა)
                • საკანი 3B (ნახსენებია პირველად)
              • თეთრი ჭიების ბუნაგი (პირველი გამოჩენა)
              • ნარო სიენარის ბულვარი (პირველი გამოჩენა)
              • სანთის ნავსაშენები (პირველი გამოჩენა) (პირველად ნახსენებია როგორც სანთეს ნავსაშენი)
              • სილოსის ორმო (ნახსენებია პირველად)
    • ექსპანსიის რეგიონი
      • სირკარპუსის სექტორი (პირველი გამოჩენა)
        • სირკარპუსის სისტემა (პირველი გამოჩენა)
          • მიმბანი (პირველი გამოჩენა)
            • საბრძოლო მოქმედებების სადავო ზონა (პირველი გამოჩენა)
              • მოწინავე ბანაკი (პირველი გამოჩენა)
            • სამხრეთული ჭანჭრობები (ნახსენებია პირველად)
    • მოწყალების კუნძული (ნახსენებია პირველად)
    • შუა რგოლის ტერიტორიები
      • ნათელი ალმასის სექტორი
        • ნუმიდიური სისტემა (პირველი გამოჩენა)
          • ნუმიდიან-პრაიმი (პირველი გამოჩენა)
            • ჯუნგლების ავანპოსტი (პირველი გამოჩენა)
      • გლი-ანსელმი (მხოლოდ ხსენება)
      • კაშიიიკი (მხოლოდ ხსენება)
      • სლუს სექტორი (პირველი გამოჩენა)
        • ვანდორი (პირველი გამოჩენა)
          • კორუბალნის უღელტეხილი (პირველი გამოჩენა)
          • ფორტი იპსო (პირველი გამოჩენა)
            • ლოჯი (პირველი გამოჩენა)
            • ტიბს ოსპის საჯარიმო სადგომი (პირველი გამოჩენა)
          • ირიდიუმის მთები (პირველი გამოჩენა)
            • რედოვალავას მთა (პირველი გამოჩენა)
            • ვასტადონის მთა (პირველი გამოჩენა)
          • სპინაკერის ბილიკი (პირველი გამოჩენა)
    • ოსეონის სარტყელი (ნახსენებია პირველად)
      • უცნობი სუბტროპიკული მთვარე (ნახსენებია პირველად)
    • გარე რგოლის ტერიტორიები
      • დათომირი (მხოლოდ ხსენება)
      • ფელუცია (მხოლოდ ხსენება)
      • კესელის სექტორი
      • სავარინის სექტორი
        • სავარინის სისტემა (პირველი გამოჩენა)
          • სავარინი (პირველი გამოჩენა)
            • ზურმუხტის ზღვა (პირველი გამოჩენა)
            • პნაკოტიკის სანაპირო (პირველი გამოჩენა)
      • სკარიფი (მხოლოდ ხსენება)
      • სი'კლაატას გროვა (მხოლოდ ხსენება)
      • ტატუინი (მხოლოდ ხსენება)
    • ვარსკვლავქვაბულის ნისლეული (ნახსენებია პირველად)
  • სითების უცნობი ტაძარი (ნახსენებია პირველად) (ქვაზე)

ორგანიზაციები და წოდებები

გონიერი რასები

  • არდენიელი (პირველი გამოჩენა)
  • აზუმელი
  • ბარბადელანი (პირველი გამოჩენა)
  • კროსინი (პირველი გამოჩენა)
  • კზერიალანი (პირველი გამოჩენა)
  • დანზიკანი (პირველი გამოჩენა)
  • დათომირელი (ჩნდება ჰოლოგრამის სახით)
  • დვუნი (პირველი გამოჩენა)
  • დიპლოტიდი (პირველი გამოჩენა)
  • ელნაკონი (პირველი გამოჩენა)
  • გალუსიელი (პირველი გამოჩენა)
  • გაიგორანი
  • გოტარიტი (პირველი გამოჩენა)
  • გრინდალიდი (პირველი გამოჩენა)
  • ადამიანი
  • ჰატი (მხოლოდ ხსენება)
  • ჰილობონი
  • იმრუსიელი (პირველი გამოჩენა)
  • კერესტიანი (პირველი გამოჩენა)
  • მელბუ (პირველი გამოჩენა)
  • მიმბანელი (პირველი გამოჩენა)
  • ნეფრანი
  • ნითორნი (პირველი გამოჩენა)
  • ოქტეროიდი (პირველი გამოჩენა)
  • პაიკი
  • რეჯინირ ტიდის რასა (პირველი გამოჩენა)
  • როდიანი
  • საბატი
  • სილვასუ ფაის რასა
  • ტოგნათი
  • ტვი'ლეკი
  • უგორი (პირველი გამოჩენა)
  • უცნობი რასა (პირველი გამოჩენა)
  • ვიკუორი (პირველი გამოჩენა)
  • ვუკი

ტრანსპორტი და გემები

იარაღი და ტექნოლოგია

  • ჯავშანი
  • ბარადიუმის ყუმბარა (პირველი გამოჩენა)
  • ბესკარი
  • ბლასტერი
  • მხვრეტ-მბურღავი (პირველი გამოჩენა)
  • ქვემეხი
    • ლაზერული ქვემეხი
      • მძიმე ლაზერული ქვემეხი
        • მძიმე ლაზერული ქვემეხი "ტომრალი RM-76" (პირველი გამოჩენა)
  • გამაფრთხილებელი იმპულსორი (პირველი გამოჩენა)
  • დამშიფრავი ცილინდრი
  • კიბერნეტიკა (ჩნდება ჰოლოგრამის სახით)
  • ამრეკლი ფარი
  • დროიდი
  • ელექტროდურბინდი
    • მოდელ TD2.3-ის ელექტროდურბინდი (პირველი გამოჩენა)
  • ენერგოზოლი (პირველი გამოჩენა)
  • ენტროპიული ველი (პირველი გამოჩენა)
  • კარი X-3-7-1-K (პირველი გამოჩენა)
  • კაუჭიანი ქვემეხი (პირველი გამოჩენა)
  • ჭურვმტყორცნი
  • ჩაფხუტი
    • კალევალანური სენსორიანი ჩაფხუტი
  • ჰოლოგრამა
  • ჰოლონეტის გადამცემი
    • ჰოლონეტის გადამცემი AN-PHC 18 (პირველი გამოჩენა)
  • პორტატული საარტილერიო შურდული K21c (პირველი გამოჩენა)
  • სინათლის მახვილი (ჩნდება ჰოლოგრამის სახით)
  • მაკროდურბინდი
  • მიკროსკოპი (პირველი გამოჩენა)
  • ცივი იარაღი
    • კიუზოს პეტარდა (პირველი გამოჩენა)
    • ლახვარი
      • გამყარების ოსტატის ლახვარი (პირველი გამოჩენა)
    • მუნიტ'კადური ალებარდე (პირველი გამოჩენა)
    • მილი
      • ვირთხების ურო (პირველი გამოჩენა)
    • კვერთხი
      • კვერთხების მეთაური (პირველი გამოჩენა)
      • ელექტრომფატრავი კვერთხი (პირველი გამოჩენა)
    • ვიბროსააბორდაჟო ხმალი (პირველი გამოჩენა)
      • ბუნდკური ვიბროსააბორდაჟო ხმალი (პირველი გამოჩენა)
  • მონომოლეკულარული ენერგოსიმი (პირველი გამოჩენა)
  • ოფიცრის დისკი
  • შემზღუდველი ჭანჭიკი
    • იონური შემზღუდველი ჭანჭიკი (პირველი გამოჩენა)
  • სკიპტრა
    • მოლოქის კვერთხი (პირველი გამოჩენა)
  • საშხაპე
  • თერმული დეტონატორი (მხოლოდ ხსენება)
  • კოშკურა
  • ვიბროწერაქვი (პირველი გამოჩენა)

სხვადასხვა

  • ადესოტური ქსოვილი (პირველი გამოჩენა)
  • ალკოჰოლი
    • ბრენდი
      • სავარინული ბრენდი (ნახსენებია პირველად)
  • არმილარული სფერო (პირველი გამოჩენა)
    • ალდერაანული არმილარული სფერო (პირველი გამოჩენა)
  • აუროდიუმი
  • აუროპალური ქსოვილი
  • შესანიღბავი ნაქსოვი
  • ნახშირბადის მთა (პირველი გამოჩენა)
  • ჩაკ-ძირი (პირველი გამოჩენა)
  • იღბლიანი კამათელი
    • ჰან სოლოს კამათელი
    • "ფანდის" კამათელი
  • ქრომი
  • ტანისამოსი
  • ასეული (მხოლოდ ხსენება)
  • ბროლი
    • მიტაგური ბროლი (პირველი გამოჩენა)
      • ზიმ დესპოტის ბიუსტი (პირველი გამოჩენა)
    • რაფას სიცოცხლის ბროლი (პირველი გამოჩენა)
  • მოცეკვავე ქალღმერთი (პირველი გამოჩენა)
  • მონაცემთა ფირფიტა (პირველი გამოჩენა)
    • უძველესი ნავიკომპიუტერის მონაცემთა ფირფიტა (პირველი გამოჩენა)
  • დეჟარიკი
  • დანაწევრება
  • უბედურების სიგნალი (მხოლოდ ხსენება)
  • დროიდების უფლებები
  • დუხა-ბეჭედი (პირველი გამოჩენა)
  • დრაიდენის მაგიდა (პირველი გამოჩენა)
  • ყური
  • თვალი
  • საბრძოლო ორმო
  • ძალა (ჩნდება ჰოლოგრამის სახით)
  • საკვები
  • საწვავი
    • ჰიპერმატერია
      • კოაქსიუმი
    • კესოლინი (პირველი გამოჩენა)
  • გალაქტიკური კოორდინატები
  • აზარტული თამაშები
  • გინგლსონის ბეწვი (ნახსენებია პირველად)
  • გრავიტაციული ჭა
  • თმა
    • მანდალორული სტილის კარევარცხნილობა
  • ჰოლოკრონი
    • სითების ჰოლოკრონი
      • დრაიდენ ვოსის სითების ჰოლოკრონი (პირველი გამოჩენა)
  • ჰოლოდღიური
  • პატიოსანი ქვა (პირველი გამოჩენა)
  • ჰიპერსივრცე
  • იმპერიული გერბი
  • იმპერიული მოძრავი ქირურგიული ქვედანაყოფი (პირველი გამოჩენა)
  • კელპბამბა (პირველი გამოჩენა)
  • კესელის გზა (პირველი გამოჩენა)
  • ენა
    • აზუმელური (პირველი გამოჩენა)
    • კროკი (პირველი გამოჩენა)
    • კაინოგანი (პირველი გამოჩენა)
    • დელდომი (პირველი გამოჩენა)
    • დენზიკანური ენა (პირველი გამოჩენა)
    • ძირითადი სტანდარტული გალაქტიკური ენა
    • იმრუსული ენა (პირველი გამოჩენა)
    • ძველი კორელიური (პირველი გამოჩენა)
    • პაიკური ენა (პირველი გამოჩენა)
    • შირივუკი
  • ლეკუები
  • მეხსიერების წაშლა (მხოლოდ ხსენება)
  • შარუების სულის არფა (ნახსენებია პირველად) (მხოლოდ ირიბი ხსენება)
  • მინერალი
    • კესელური ქვა (პირველი გამოჩენა)
  • ფული (მხოლოდ ხსენება)
  • მუსიკა
    • იმპერიის დიდება
  • ნისლეული (მხოლოდ ხსენება)
  • ობსიდიანი
  • ოუ'ტრანოი (პირველი გამოჩენა)
  • პანტორული აბრეშუმი (პირველი გამოჩენა)
  • კუანია (პირველი გამოჩენა)
  • რაკატანული მოჩვენებითი ყუთი (პირველი გამოჩენა)
  • რაშნოლდი] (ნახსენებია პირველად)
  • დევნილი
  • ბეჭედი
    • ალისფერი გარიჟრაჟის ბეჭედი აღბეჭდვით (პირველი გამოჩენა)
  • რიკრიტის ტყავი (პირველი გამოჩენა)
  • სქესები
  • ფარული პორტი (პირველი გამოჩენა)
  • მოციმციმე აბრეშუმი
  • კონტრაბანდისტი
  • კონტრაბანდული ნაკვეთური
  • სულისკბილი (პირველი გამოჩენა)
  • რასა
  • ფოლადი
  • სახმელეთო ომი
    • ომი სანგარში
  • შეჩერებული მოძრაობა
  • სინთტყავი
  • T-15 (მხოლოდ ხსენება)
  • ტატუ (ჩნდება ჰოლოგრამის სახით)
  • ტერას-კასი
  • ტიბრინული დედა-მარგალიტი (პირველი გამოჩენა)
  • დრო
  • კბილი
  • ნოგრი მჭრელების ტრადიციული კომპლექტი (პირველი გამოჩენა)
  • ტრანსპარიფოლადი
  • ვოლფრამი (პირველი გამოჩენა)
  • ვალაკორდი (მხოლოდ ხსენება)
  • წყალი
  • დამწერლობა

შენიშვნები და სქოლიო[]

  1. 1.0 1.1 StarWars.com რონ ჰოვარდი გახდება ჰან სოლოს შესახებ უსათაურო ფილმის რეჟისორი StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  2. 2.0 2.1 2.2 2.3 2.4 2.5 2.6 2.7 2.8 StarWars.com კრისტოფერ მილერი და ფილ ლორდი გაუძღვებიან ანთოლოგიურ ფილმს ჰან სოლოს შესახებ StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  3. 3.0 3.1 3.2 3.3 3.4 3.5 StarWars.com მაიკლ კენეთ უილიამსი უერთდება ფილმს ახალგაზრდა ჰან სოლოს შესახებ StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  4. 4.0 4.1 4.2 'სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი': ფილ ლორდი და კრის მილერი საუბრობენ თავიანთი წვლილის შესახებ (23 მარტი, 2018). Variety. variety.com. არქივირებულია ორიგინალიდან, თარიღი: June 10, 2020.
  5. StarWars.com ოლდენ ერენრაიქი ჰან სოლოა StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  6. StarWars.com ვუდი ჰარელსონი უერთდება ფილმს ახალგაზრდა ჰან სოლოს შესახებ StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  7. StarWars.com ემილია კლარკი უერთდება დამოუკიდებელ ფილმს ჰან სოლოს შესახებ StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  8. StarWars.com დონალდ გლოვერი ახალგაზრდა ლენდო კალრისიანის როლში ჰან სოლოს შესახებ მომავალ ცალკეულ ფილმში StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  9. 9.0 9.1 9.2 StarWars.com ჰან სოლო - კონტრაბანდისტი, არამზადა. გმირი. იწყება ვარსკვლავური ომების ახალი ამბავი. StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  10. 10.0 10.1 StarWars.com სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი — ოფიციალური რგოლი და პოსტერი StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  11. 11.0 11.1 SWYTlogo.png ცნობილია ჰან სოლოს შესახებ ფილმის კომპოზიტორი, ახალი ვარსკვლავური ომები: წიგნები უკანასკნელ ჯედაიზე და SDCC! ვარსკვლავური ომები YouTube-ის ოფიციალურ არხზე (შენახული ვერსიის ბმული)
  12. 2018 წლის ოფიციალური პროგრამა (12 აპრილი, 2018). festival-cannes.com. festiva;-cannes.com. არქივირებულია ორიგინალიდან, თარიღი: June 12, 2020.
  13. ფილმის სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი ოღროჩოღრო გზა დიდი ეკრანისკენ (მაისი 2018). Variety. variety.com. არქივირებულია ორიგინალიდან, თარიღი: June 13, 2020.
  14. სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი (2018). boxofficemojo.com. არქივირებულია ორიგინალიდან, თარიღი: July 28, 2020.
  15. სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი: ოფიციალური ცნობარი უთითებს, რომ ფილმში მოვლენები იწყება გალაქტიკური იმპერიის დაარსებამდე ცხრა წლით ადრე. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი უთითებს, რომ იმპერია დაარსდა იავინის ბრძოლამდე 19 წლით ადრე, რაც ნიშნავს, რომ სოლოს მოვლენათა განვითარების დროა 10 იბ. ვინაიდან პროლოგში მოვლენები სამი წლით ადრე იწყება, ეს ნიშნავს, რომ მათი განვითარების დროა 13 იბ.
  16. StarWars.com სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი, ოფიციალური მიმოხილვა StarWars.com (შენახული ვერსიის ბმული)
  17. 17.00 17.01 17.02 17.03 17.04 17.05 17.06 17.07 17.08 17.09 17.10 17.11 17.12 17.13 17.14 17.15 17.16 17.17 17.18 17.19 17.20 17.21 17.22 17.23 17.24 17.25 17.26 17.27 17.28 17.29 17.30 17.31 17.32 17.33 17.34 17.35 17.36 17.37 17.38 17.39 17.40 17.41 17.42 17.43 სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი, ტიტრები
  18. 18.0 18.1 18.2 18.3 18.4 18.5 TwitterLogo.svg დი ტეილსი (@deetails) Twitter-ზე. „ჰო, რეჯინირ ტიდი მე ვარ. გელან იისი დილუ მია არის. აურომე ისელო არის დერეკ არნოლდი. ეიდენ კუკი არის მილები, ანუ ორი მილი. სილვასუ ფაი არის სტეფანი სილვა. ფადერა რაბარი არის ბარბარა ფედენი. უორიკის (უიზელი) და ერინის (ენფისი) გარდა ყველა როლს ასრულებენ დუბლიორები და ქალები“ (ეკრანის ანაბეჭდი)
  19. TwitterLogo.svg ჯონ კესდენი (@JonKasdan) Twitter-ზე. „გმადლობ, კევინ. მე დიდი მოყვარული ვარ და უნდა შემეყვანა ისინი, მერე კი, სამართლიანობისთვის, თავად მეთამაშა (ტობი ჰეფერმანთან ერთად)“ (შენახული ვერსიის ბმული)
  20. 20.0 20.1 20.2 20.3 20.4 IMDb favicon.png სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი Internet Movie Database-ში
  21. InstagramIcon.png ლ'ეინ ფრიფოლი Instagram-ზე: ლ'ეინ ფრიფოლი - ნელეი ფრაიფა (May 26, 2018). ([Lain_Freefall-_Naley_Frifa.png შენახული ვერსიის ბმული])
  22. ოპერატორი ბრედფორდ იანგი საუბრობს "მოულოდნელ" და "დრამატულ" ფილმზე ახალგაზრდა ჰან სოლოს შესახებ (2016-10-31). collider.com. collider.com. არქივირებულია ორიგინალიდან, თარიღი: January 7, 2020.
SoloLogo-Dplus.png
წიგნები სრული ადაპტაცია: რომანი (აუდიოწიგნი) · საყმაწვილო რომანი (აუდიოწიგნი) · Golden Book · გრაფიკული რომანი · წიგნი და CD
ნაწილობრივი ადაპტაცია: მატარებელზე თავდასხმა · გაქცეული ჰანი
წიგნები პერსონაჟებზე: უკანასკნელი გასროლა (აუდიოწიგნი) · იძებნებიან (აუდიოწიგნი) · ძლევამოსილი ჩუბაკა შიშის ტყეში! (აუდიოწიგნი) · მე ვარ ვუკი · ჩუი და გულადი ბავშვი · აირჩიე ბედისწერა: ჰანის და ჩუის თავგადასავალი · ისტორიები ვანდორიდან
კომიქსები კომიქსი: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · 6 · 7 · რბილყდიანი კრებული
ლენდო: ყველაფერი ან არაფერი: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · რბილყდიანი კრებული
ჰან სოლო — იმპერიელი კადეტი: 1 · 2 · 3 · 4 · 5 · რბილყდიანი კრებული
თავგადასავლები: უფასო კომიქსების დღე · თავგადასავლები 10 · თავგადასავლები 11
შექმნა მხატვრობა · ფილმების შექმნის მაგია · შექმნა
ცნობარები და ენციკლოპედიები ოფიციალური ცნობარი · ოფიციალური საკოლექციო გამოცემა · გაიცანით ეკიპაჟი · Entertainment Weekly-ს ცნობარი · სრული ცნობარი · სიმბოლოები· კონტრაბანდისტის ცნობარი
სათამაშო წიგნები გასაფერადებელი წიგნი · შეხედე და იპოვე · ხმოვანი წიგნი · ოფიციალური ნაწებების კოლექცია · ნაწებების სრული კოლექცია · სათამაშო წიგნი
სხვა მასალები და საქონელი საუნდტრეკი · სათამაშოების ხაზი · Topps-ის საკოლექციო ბარათები (Countdown) · LECLERC-ის ბარათები · Don't Let The Wookiee Win
რედ.
StarWarsOpeningLogo.svg
ვარსკვლავური ომების საგა წინაისტორიები: ფარული მუქარა · კლონთა იერიში · სითების შურისძიება
ორიგინალურები: ახალი იმედი · იმპერიის საპასუხო დარტყმა · ჯედაის დაბრუნება
გაგრძელება: ძალის გამოღვიძება · უკანასკნელი ჯედაი · სკაიუოკერის აღზევება
ცალკეული ფილმები კანონი: კლონთა ომები · გაიძვერა ერთი · სოლო · დროიდების ამბავი · გაიძვერების ესკადრილია · ტაიკა ვაიტიტის ფილმი · კევინ ფაიგის ფილმი · 2025 წლის ფილმი · 2027 წლის ფილმი · უსათაურო ტრილოგია · ფილმების უსათაურო სერია
მხატვრული ტელესერიალები მანდალორელი · ბობა ფეტის წიგნი · ობი-ვან კენობი · ანდორი · ახალი რესპუბლიკის მეთვალყურეები · ასოკა · მსახური · ლენდო · ძირითადი გუნდი
ანიმაციური ტელესერიალები კანონი: კლონთა ომები · ამბოხებულები · ბედისწერის ძალები · წინააღმდეგობა · თავგადასავლების გალაქტიკა · უვარგისი პარტია · ხედვები · არსებების გალაქტიკა · გალაქტიკური მეგობრები · თქმულებები ჯედაებზე · ნორჩი ჯედაების თავგადასავლები
ლეგენდები: დროიდები · ევოკები · კლონთა ომები
გაუქმებული დამნაშავეთა სამყარო
რედ.
Advertisement