ჰოლოპედია
Advertisement
ჰოლოპედია

შეჭრა ნაბუზე, იგივე ნაბუს კონფლიქტი, ნაბუს კრიზისი, ნაბუს ოკუპაცია, ხოლო გალაქტიკური რესპუბლიკის კრიტიკოსებისთვის — "ნაბუს გარღვევა", იყო მნიშვნელოვანი გალაქტიკური კონფლიქტი, რომელიც მოხდა შუა რგოლის პლანეტა ნაბუზე, იავინის ბრძოლამდე 32 წლით ადრე, რესპუბლიკის ეპოქაში. კლონთა ომების დაწყებამდე ათი წლით ადრე კონფლიქტმა წარმოშვა თავად ომის წინაპირობები. იგი დაიწყო ნაბუს ბლოკადით, რომელიც წამოიწყო სავაჭრო ფედერაციამ, პლანეტის ბლოკადამდე ერთი თვით ადრე. კონფლიქტი მოგვიანებით მოედო დედაქალაქს, ისევე, როგორც ირგვლივ მდებარე რეგიონებს, რომლებიც ფედერაციის ჯარის საბრძოლო დროიდებმა დაიპყრეს. ფედერაცია ფარულად მოქმედებდა სითებთან შეთანხმებით, სითი ლორდის, დართ სიდიუსის სახით, რომელიც ყველასთვის ცნობილი იყო როგორც ნაბუს სენატორი, შივ პალპატინი. ბნელი ლორდის ჩანაფიქრით, კრიზისის შედეგად უნდა გადაეყენებინათ გალაქტიკური რესპუბლიკის მოქმედი უზენაესი კანცლერი ფინის ვალორუმი და მომავალში მისი ადგილი თავად უნდა დაეკავებინა.

პირველი ბლოკადის დროს ვალორუმმა ფედერაციასთან მოლაპარაკებებზე გააგზავნა ორი ჯედაი, კვაი-გონ ჯინი და ობი-ვან კენობი, მაგრამ სიდიუსმა მათი მოკვლის ბრძანება გასცა, ხოლო ფედერაციას უბრძანა, ძალები ნაბუსკენ გაეგზავნა. ჯედაები ფედერაციას დაუსხლტნენ და ტყვეობიდან გაათავისუფლეს დედოფალი პადმე ამიდალა, შემდეგ კი დაეშვნენ პლანეტა ტატუინზე, რომელსაც ჰატების კლანი მართავდა. ეს იყო იძულებული დაშვება, ვინაიდან ხომალდი დაიზანდა ბლოკადიდან დაღწევსას. ჯინმა პლანეტაზე იპოვა მონა ბიჭუნა ანაკინ სკაიუოკერი, როგორც თავად თვლიდა — რჩეული, რომელსაც ძალაში წონასწორობა უნდა აღედგინა.

დაზიანებული გემის აღდგენის შემდეგ ჯედაები დედოფალთან ერთად დაბრუნდნენ კორუსანტზე, რესპუბლიკის დედაქალაქში, სადაც ამიდალამ გალაქტიკურ სენატს დახმარება სთხოვა. რესპუბლიკის ბიუროკრატიულმა ძალებმა ვერ შეძლეს, დახმარებოდნენ ამიდალას, რომელმაც კანცლერ ვალორუმს უნდობლობა გამოუცხადა და ამით უზრუნველყო პალპატინის არჩევნებში გამარჯვება. იცოდა რა, რომ კორუსანტზე დახმარების ძიება უშედეგო იქნებოდა, ამიდალა ნაბუზე ჯედაებთან ერთად დაბრუნდა და ფედერაციის დამარცხებას საკუთარი ძალებით აპირებდა.

დაბრუნების შემდეგ ამიდალამ შეხვდა და შეკრა კავშირი ნაბუს ოკეანეებში მცხოვრებ განგანებთან, რომლებიც დათანხმდნენ, შეერთებოდნენ ფედერაციასთან ბრძოლას. საბოლოო ბრძოლისას განგანების ჯარმა ფედერაციის ძალებს შეუტია. საბრძოლო ხომალდების ფრთამ ორბიტაზე დაარტყა დროიდების სამართავ ხომალდს, ხოლო ამიდალამ და ჯედაებმა შეაღწიეს სასახლეში, სადაც დაიჭირეს ნუტ განრეი, ფედერაციის ცბიერი ვიცე-მეფე. ბრძოლის მიწურულს სკაიუოკერმა თავად გაანადგურა ფედერაციის სამართავი ხომალდი, განგანებმა გაიმარჯვეს, განრეი დაიჭირეს, ხოლო სითი ლორდი დართ მოლი დამარცხდა, რასაც შეეწირა ჯინის სიცოცხლეც.

კრიზისის შედეგად პალპატინმა საბოლოოდ საწადელს მიაღწია. სენატში იგი უზენაეს კანცლერად აირჩიეს. შემდეგი ათი წლის განმავლობაში იგი სრულყოფდა სითურ გეგმას, რათა დაეპყრო რესპუბლიკა და დაემარცხებინა ჯედაები, შემდგომში წამოეწყო კლონთა ომები, რომლებიც გალაქტიკური იმპერიის დაარსების და ჯედაების ორდენიგანადგურების საშუალებას მისცემდნენ.

კადრს მიღმა[]

ნაბუზე შეჭრა პირველად გამოჩნდა 1999 წლის ფილმში ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი I: ფარული მუქარა.[3]

გამოჩენები[]

არაკანონიკური გამოჩენები[]

წყაროები[]

შენიშვნები და სქოლიო[]

ჯედაების ისტორია
პირველი ჯედაი · ჯედაების ორდენი · ასწლიანი წყვდიადი · სითების ომები · სითების ომი · სითების დიდი ომი · მალაქორის დიდი წმენდა · ენტრუვიის კონფლიქტი · ორდუ ასპექტუს ბედისწერა · მანდალორელთა და ჯედაების ომი · ძველი რესპუბლიკის დაცემა · სტარკების ჰიპერსივრცული ომი · დართ მომინის მიერ ქალაქის განადგურება · დიდი ჰიპერსივრცული ომი · ტაკოდანას ბრძოლა · ჯედაების და სითების ომი · ჯედაების და ზაიგერიანთა კონფლიქტი · შეტაკება დრაზკელის მთვარეზე · ნაბუს კრიზისი · თავისუფლების და დახურულების ომი · სეპარატისტული კრიზისი · კლონთა ომები · მანდალორული სამოქალაქო ომი · ჯედაების დიდი წმენდა · ადრეული ამბოხება გალაქტიკური იმპერიის წინააღმდეგ · გალაქტიკური სამოქალაქო ომი · ჯედაების ტაძრის განადგურება · პირველი ორდენის და წინააღმდეგობის ომი
რედ.
სითების ისტორია
ასწლიანი წყვდიადი · სითების ომები · სითების იმპერია · დიდი უბედურება მალაქორზე · მომინის მიერ გალაქის განადგურება · დაკარგული წლების ბრძოლა · სითების ეპოქა · ტაკოდანას ბრძოლა · ჯედაების და სითების ომი · ორთა წესი · შეტაკება დრაზკელის მთვარეზე · ნაბუს კრიზისი · სეპარატისტული კრიზისი · კლონთა ომები · მანდალორული სამოქალაქო ომი · გალაქტიკური იმპერია (ჯედაების დიდი წმენდა · ადრეული ამბოხება გალაქტიკური იმპერიის წინააღმდეგ · გალაქტიკური სამოქალაქო ომი) · მარადიული სითები (პირველი ორდენის და წინააღმდეგობის ომი)
რედ.
შეჭრა ნაბუზე
გალაქტიკური ქრონოლოგია

წინა: შეტაკება დრაზკელის მთვარეზე

ამავე დროს: თავისუფლების და დახურულების ომი

შემდეგი: სეპარატისტული კრიზისი

ნაბუს კრიზისის კონფლიქტები
"სააკ'აკი" · თიდი · ოტო-ლანგუა · ოტო-განგა · ტატუინი · ნაბუ
დაკავშირებული თემები და სტატიები
გალაქტიკური რესპუბლიკა · ჯედაების ორდენი · სასამართლო ძალები · სითები · სავაჭრო ფედერაცია · უზენაესი კანცლერის არჩევნები
  [წყარო]
Advertisement