FANDOM

Premium-Eras-canon
მთელი გალაქტიკა მაქვს მოვლილი და ბევრი უცნაური რამ მინახავს.
―ჰან სოლო[წყარო]

ჰან სოლო, უბრალოდ ჰანი (სანამ მას გვარს მიანიჭებდა იმპერიელი გაწვევის ოფიცერი) ან კადეტი 124-329, იყო კონტრაბანდისტი მამაკაცი. იგი იქცა რესპუბლიკის აღდგენის ალიანსის ერთ-ერთ მეთაურად და გალაქტიკური სამოქალაქო ომის დროს იმპერიის დამარცხებაში ერთ-ერთ წამყვან ფიგურად. წარმოშობით პლანეტა კორელიადან, მან ათასწლოვანი შავარდენით კესელის რკალი თორმეტ პარსეკში გადალახა. შემდგომ წლებში მუშაობდა ჰატ ჯაბასთან. მისი საუკეთესო მეგობარი იყო ვუკი ჩუბაკა, ცნობილი მეტოქე — ლენდო კალრისიანი, ხოლო ცოლი — პრინცესა ლეია ორგანა, რაინდ ჯედაი ლუკ სკაიუოკერის და.

ჯაბასთან სოლოს უთანხმოება შეემთხვა, როდესაც სპაისის ერთ-ერთი პარტია იმპერიასთან უთანხმოების თავიდან აცილების მიზნით დანიშნულების ადგილამდე არ ჩაიტანა. შედეგად, კრიმინალურ ბოსთან დიდი ფულადი თანხის ვალი დაუგროვდა. ყოველივე თითქოს შეიცვალა, როდესაც ლუკ სკაიუოკერმა, ობი-ვან კენობიმ და დროიდებმა, R2-D2-მ და C-3PO-მ, მიმართეს ალდერაანზე მათი გადაყვანის მიზნით და სანაცვლოდ დიდი თანხა შესთავაზეს. ამრიგად, კონტრაბანდისტი აღმოჩნდა იმპერიის წინააღმდეგ აჯანყების მხარეს და, მას შემდეგ, რაც ლეია ორგანას სიკვდილის ვარსკვლავიდან გაქცევაში დაეხმარა, მცირე დროით ჩაება იავინის ბრძოლაში და ლუკს საშუალება მისცა, გაენადგურებინა სუპერიარაღი. აჯანყებასთან ერთად იგი რამდენიმე წლის განმავლობაში იბრძოდა, მონაწილეობდა იმპერიის წინააღმდეგ მრავალ ოპერაციაში და სხვა ბრძოლებში, ამასობაში კი ლეია შეუყვარდა.

ჰოთის ბრძოლის შემდეგ იგი ორგანასთან, ჩუბაკასთან და C-3PO-სთან ერთად იმალებოდა ღრუბლების ქალაქში, რომელსაც მისი ძველი მეგობარი, ლენდო კალრისიანი მართავდა. იქ მეგობრები დაიჭირა სითმა ლორდმა, დართ ვეიდერმა, რომელიც ლუკის ქალაქში შეტყუებას ცდილობდა და კალრისიანს ემუქრებოდა. სოლო კარბონიტში გაყინეს და იგი ტატუინზე, ჯაბას სასახლეში, გადაიყვანა ჯილდოზე მონადირე ბობა ფეტმა. თვეების განმავლობაში სოლო იქ რჩებოდა, სანამ მეგობრები გადაარჩენდნენ. ალიანსის ფლოტის რიგებში დაბრუნების შემდეგ გახდა გენერალი და ხელმძღვანელობდა მეკვლეების რაზმს, რომელიც ენდორის ბრძოლაში მონაწილეობდა. ენდორზე მან, რაზმთან, ორგანასთან და ჩუბაკასთან ერთად, ევოკების დახმარებით, გათიშა მეორე სიკვდილის ვარსკვლავის ფარის გენერატორი. მათი დახმარებით ალიანსის ფლოტმა ახალი სიკვდილის ვარსკვლავიც გაანადგურა.

ენდორის ბრძოლის შემდეგ, რომლის დროს დაიღუპნენ იმპერატორი შივ პალპატინიც და დართ ვეიდერიც, აჯანყებამ დააარსა ახალი რესპუბლიკა. თავდაპირველად სოლო იმპერიის გადმონაშთების წინააღმდეგ მეკვლეებთან ერთად მოქმედებდა. მან ლეიასთან იქორწინა და შეეძინა შვილი, ბენი. ძალის ბნელ მხარესთან ბიჭუნას ხანგრძლივი ჭიდილი ჰქონდა — ისევე, როგორც დედა და ბიძამისი, ბენი ძალისადმი მგრძნობიარე იყო, ამიტომ ლეიამ იგი საწვრთნელად ძმასთან გააგზავნა. სნოუკმა, პირველი ორდენის უზენაესმა მეთაურმა, ის ბნელ მხარეს მიიქცია. ბენი გახდა კაილო რენი და ლუკის მცდელობა, აღედგინა ჯედაების ორდენი, დასრულდა მისი ჯედაების ტაძრის დანგრევით.

დაკარგა რა ვაჟი, სოლო დაუბრუნდა კონტრაბანდულ საქმიანობას და ათასწლოვანი შავარდენი დაკარგა. კონტრაბანდისტის კარიერა გაგრძელდა, სანამ ჰანი შეხვდებოდა ნაგვის შემგროვებელ რეის და პირველი ორდენის მოიერიშეთა რიგებიდან გაქცეულ ფინს. მათ თან ჰყავდათ დროიდი, BB-8, რომელიც თან ატარებდა სკაიუოკერის ადგილსამყოფელის რუკის ნაწილს — ეს იყო მნიშვნელოვანი დოკუმენტი, რომელიც ლეიასთვის უნდა მიეწოდებინათ. ამრიგად, რეის და ფინის მიერ ნაპოვნი შავარდენით, სოლო დაუბრუნდა ცოლს, რომლის წინააღმდეგობა პირველ ორდენს ებრძოდა. ჰანი სხვებთან ერთად გაემგზავრა ბაზა "სტარკილერზე", სადაც მონაწილეობდა ახალი სუპერიარაღის განადგურებაში. ბრძოლის დროს მან დაინახა შვილი და სცადა, დაეთანხმებინა შინ დაბრუნებაზე. პასუხად რენმა მას საკუთარი სინათლის მახვილი შეარჭო და სასიკვდილოდ დაჭრილი სოლო სტარკილერის შახტში ჩავარდა.

ერთი წლის შემდეგ ჰანი შვილს ხილვაში ეწვია და საბოლოოდ დაითანხმა, დაეტოვებინა ბნელი მხარე და გაენადგურებინა გაცოცხლებული იმპერატორი პალპატინი.

გამოჩენები

არაკანონიკური გამოჩენები

შენიშვნები და სქოლიო

  1. 1.0 1.1 1.2 1.3 1.4 1.5 StarWars-DatabankII ჰან სოლო Databank-ში
  2. სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი: ოფიციალური ცნობარი უთითებს, რომ ჰანი დაიბადა გალაქტიკური იმპერიის დაარსებამდე 13 წლით ადრე. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი უთითებს, რომ იმპერიის დაარსების წელია 19 იბ, ამიტომ ჰანის დაბადების წელია 32 იბ.
  3. 3.0 3.1 სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი: ოფიციალური ცნობარი
  4. ვარსკვლავური ომები: გალაქტიკური ატლასი
  5. ვარსკვლავური ომები: სკაიუოკერის აღზევება: ვიზუალური ლექსიკონი
  6. ვარსკვლავური ომები: ძალის გამოღვიძება: პირისპირ
  7. 7.0 7.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი IV: ახალი იმედი
  8. ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VII: ძალის გამოღვიძება
  9. ვარსკვლავური ომები: ეპიზოდი VII ძალის გამოღვიძება, რომანი
  10. 10.0 10.1 10.2 10.3 10.4 სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი
  11. 11.0 11.1 უკანასკნელი გასროლა
  12. ჰან სოლო — იმპერიელი კადეტი 4
  13. სოლო: ვარსკვლავური ომების ამბავი: გაფართოებული გამოცემა
  14. 14.0 14.1 *ვარსკვლავური ომები 1
  15. 15.0 15.1 ვარსკვლავური ომები, ეპიზოდი VI: ჯედაის დაბრუნება
  16. დამსხვრეული იმპერია 1
  17. დოქტორი აფრა 8
  18. შედეგები
  19. მოდგმა
  20. ვარსკვლავური ომების პერსონაჟების ენციკლოპედია, ახალი გამოცემა