Wikia

A Distant Echo
A Distant Echo
Informatie
Serie:

The Clone Wars Legacy

Schrijver:

Brent Friedman

Productienummer:

6.06

Uitzending:

17/04/2015

Vorige:

The Bad Batch

Volgende:

On the Wings of Keeradaks

Quote: "Wars are not won with superior weapons, but with superior strategy"
-- Moraalles

A Distant Echo is de 2de aflevering van de Bad Batch verhaallijn uit The Clone Wars. Het diende te verschijnen in een nieuw seizoen, maar de afleveringen werden nooit afgewerkt door het stopzetten van de serie. Ze verschenen in een ruwe vorm op StarWars.com

NewsreelEdit

SynopsisEdit

Anakin Skywalker vervoegt Rex en Clone Force 99 naar Skako Minor hoewel de Jedi High Council de missie niet goedkeurt. Obi-Wan Kenobi is verbaasd dat Rex de bevelen negeert, maar wenst Anakin en Rex succes. Anakin is niet in de stemming wanneer hij merkt dat de Havoc Marauder voorzien is van nose art van Padmé Amidala die door de Bad Batch als een sekssymbool wordt beschouwd.

Ondertussen verwittigt Trench Wat Tambor wat er gaande is en dat de Republic naar Skako Minor komt. Na een moeilijke landing wordt het team omsingeld door Poletec en hun vliegende reptielen. De Poletec zijn een primitief species en een van de reptielen grijpt Anakin waarna de Poletecan wegvliegen op hun rijdieren. Hunter kan via een kabel het reptiel volgen, maar wordt gedropt net buiten het dorp van de Poletec. Niet lang later arriveren de andere Clones. Anakin, die nog steeds wordt vastgehouden door het reptiel, wil geen slachtoffers en de Clones vallen het dorp aan achter een enorme rotsblok. Tech kan echter vertalen wat de Poletec leider vertelt. Hij wenst de oorlog niet op Skako Minor, maar Rex legt uit wat Tambor heeft gedaan met een van hun manschappen. De Poletecans bieden het team een aantal verkenners die hen naar Tambors stad zullen brengen.

Tech verliest echter Echo's signaal waarop Crosshair zich afvraagt of Echo geen verrader is geworden. Rex verliest zijn controle en gaat Crosshair te lijf. Wrecker komt tussenbeide, maar ook Anakin vertelt aan Rex dat hij in alle eerlijkheid ook aan die optie heeft gedacht. Tech vindt ondertussen het signaal opnieuw en via een lift kom het team de stad in. Bij een eerste tussenstop moeten ze al meteen een heleboel D-Wing Battle Droids vernietigen van Tambor. Tech verliest nogmaals het signaal en oppert dat dit vermoedelijk komt omdat het enkel uitzendt tijdens een data transmissie. Anakin wordt omsingeld, maar wordt geholpen door Crosshair. De andere teamleden worden door Tambor op de hoogte gebracht van de valstrik waarin ze zijn gelopen. Anakin en Crosshair kunnen echter voor de nodige verrassing zorgen waardoor het team uiteindelijk kan ontsnappen. Tech en Rex dringen binnen tot het hart van de stad waar ze Echo ontdekken in een tank en voorzien van tal van cybernetische apparatuur, waaronder zijn benen en rechterarm.

IndexEdit

Bekende personagesEdit

SpeciesEdit

AndereEdit