Wikia

Aang
Aang
Uiterlijke kenmerken
Species:

Roonan

Geslacht:

Man

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Roona

Titel/Rang:

His Excellency

Functie:

Senator

Affiliatie:

Galactic Republic

Quote: "Senator Aang holds the deciding vote on the Military Oversight Committee. You know how particular the Roonan are. I need everything to be…perfect."
-- Senator Padmé Amidala

Aang was een belangrijke Roonan Senator tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Senator Aang van Roona was tijdens de Clone Wars een lid van het Senate Military Oversight Committee. Ondanks het feit dat Aang een vriendelijke persoonlijkheid had, wou Amidala hem helemaal overtuigen tijdens een feest in haar appartement op Coruscant. Aang bezat immers een beslissende stem in een volgende stemming van het comité en Padmé wilde hem ervan overtuigen om te stemmen voor een meer diplomatieke aanpak in de Clone Wars en om de uitgaven meer te beperken.

Amidala trok een rode jurk aan aangezien dat Aangs favoriete kleur was en liet Jogan Fruitcake maken, Aangs favoriete dessert. Maar toen bleek dat de cake geen Jogan Fruit had, ontstond er plotseling een groot probleem. C-3PO en R2-D2 moeten op zoek gaan naar dat fruit voor de taart op de markten op Coruscant.

De Droids bleven erg lang weg – ze werden immers allebei ontvoerd door Cad Bane zonder dat achteraf te herinneren – maar ze waren toch net op tijd terug om vier stukken fruit af te leveren voor de taart. Aang was bijzonder opgezet met het feest en zijn favoriete dessert, maar helaas mocht het niet baten, want zelfs met Aangs steun haalde het voorstel van Padmé het niet in de Senate.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit