Wikia

Adjudicator
Vader arrival
Specificaties
Model:

Imperial-class

Klasse:

Star Destroyer

Fabrikant:

Kuat Drive Yards

Affiliaties
Eigenaar:

Baron Merillian Tarko

Affiliatie:

Galactic Empire

De Adjudicator was een Imperial-class Star Destroyer in dienst van de Imperial Navy. Het schip streed voor het Galactic Empire in de Galactic Civil War.

GeschiedenisEdit

De Adjudicator was in 1 BBY onder het bevel van Baron Merillian Tarko nabij Cato Neimoidia. Daar hielp het schip onder andere om een aanval van de Alliance met de Salvation af te weren. In hetzelfde jaar nam de Adjudicator deel aan de Battle of Gerrard V.

Na de Battle of Yavin moest de Adjudicator het wrak van de gecrashte Anya Karu opblazen. De Adjudicator werd door Darth Vader uitgekozen om deel uit te maken van het Death Squadron. Het nam deel aan de campagne tegen Nuso Esva in het Poln System.

Aan boord van de Adjudicator werkte Vimran Trell als hulpkok. Hoewel Trell Moff Renquet verbaasde met zijn kookkunsten bleek Trell een spion van de Rebel Alliance. Captain Krin had de leiding over het schip rond die periode.

Tijdens de Battle of Endor hield de Adjudicator zich eerst afzijdig, zoals was opgedragen. In de loop van het gevecht werd het schip beschadigd en kon de Rebel Alliance het schip overnemen.

LegendsEdit

De Adjudicator werd samen met de Accuser overgenomen door de Rebel Alliance en hernoemt tot de Liberator. De twee schepen vochten bij de herovering van Coruscant in 6 ABY. Later, in 10 ABY, stortte de Liberator neer op Coruscant na een aanval van het Galactic Empire.

VerschijningEdit

BronEdit