Wikia

Agruss
Agruss1
Uiterlijke kenmerken
Species:

Zygerrian

Geslacht:

Man

Lengte:

1.97 meter

Haarkleur:

Grijs

Biografie
Thuiswereld:

Zygerria

Overleden:

21 BBY

Functie:

Slavenmeester

Affiliatie:

Zygerrian Slavers Guild

Quote: "General Kenobi. You are the first Jedi I’ve entertained at our educational center."
-- Agruss

Agruss was een Zygerrian slavendrijver die in 21 BBY de leiding had over de operatie op Kadavo.

BiografieEdit

Agruss was een Zygerrian slavenmeester die de operatie op Kadavo leidde, waar talloze slaven in mijnen en fabrieken zware arbeid moesten leven. Hij beschouwde de faciliteit als een educatief centrum.

Toen Obi-Wan Kenobi en Rex na een faliekant afgelopen missie op Zygerria naar Kadavo werden getransporteerd, liet Agruss meteen talloze Togruta slaven sterven door hen in een enorme afgrond te dumpen. Hiermee liet hij duidelijk verstaan dat als Obi-Wan zou tegenwerken, het de slaven zouden zijn die hiervoor de prijs zouden betalen.

Agruss was een wrede slavenmeester die geen moment ongebruikt liet om Obi-Wan te laten zien hoe hopeloos zijn situatie was en dat de andere slaven zouden bestraft worden indien hij opstandig zou reageren. Langzaamaan leek de tactiek van de Zygerrians en Agruss te werken en begon Obi-Wan blindelings te gehoorzamen.

Dooku besloot Obi-Wan te executeren en nam afscheid van hem via een Hologram. Net daarna vielen Anakin Skywalker, Ahsoka Tano en R2-D2 de faciliteit op Kadavo aan met steun van een Republic vloot onder leiding van Plo Koon. Obi-Wan besloot dat het genoeg was geweest en bevrijdde zichzelf en Rex.

Agruss aarzelde niet om de Togruta slaven de dood in te jagen. Hij liet de muren van hun cel elektrisch laden en opende de vloer onder hun cel die naar een bodemloze afgrond leidde. Nadat de Zygerrian wachters waren uitgeschakeld, kon Obi-Wan met Agruss afrekenen, maar de Zygerrian wist dat een Jedi hem niet zou doden. Rex dacht daar anders over en doorboorde de slavenmeester met een Electrostaff.

VerschijningEdit

BronEdit