Wikia

Aki-Aki
Aki-Aki
Biologie
Classificatie:

Intelligent

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Pasaana

De Aki-Aki waren een intelligent species dat leefde op de woestijnplaneet Pasaana.

SpecificatiesEdit

Volwassen Aki-Aki waren herkenbaar aan hun dubbele slurf aan de voorzijde van hun gelaat. Ze hadden erg lange armen met drie dikke vingers. Jonge Aki-Aki hadden nog geen slurven, maar wel een stompe snuit. Hun ogen waren ook eerder wat weggezakt. Hun ronde kaken verloren ze bij het groeien. De slurven van een Aki-Aki bleven heel hun leven door groeien.

De Aki-Aki erkenden de hardheid en de broosheid van het leven. Ze leefden in dorpen, maar kwamen soms samen om handel te drijven op afgesproken momenten. Op hun speciaal Festival of Ancestors waren alle buitenstaanders welkom en waren de Aki-Aki kinderen geëerde gasten. Aki-Aki hielden van muziek en dansen. Hun beroemdste dans was de Lobeha Mwadu. Hun kookkunsten waren daarentegen minder befaamd.

Verder leefden ze een sober bestaan dankzij hun ‘desert farming’, waarbij water en sporen van Pphedrugrass en Termania werden verzameld. Aki-Aki maakten gebruik van lastdieren en van skimmers om goederen te vervoegen.

Onder de oppervlakte beschikte Pasaana over een uitgebreid grottenstelsel waar zich waterbronnen bevonden. De aanwezigheid van gevaarlijke dieren zoals de Vexis slang verhinderden echter dat deze gangenstelsels allemaal waren verkend.

Het Festival of Ancestors, dat een keer plaatsvond in 42 jaar, werd gehouden in de Forbidden Valley van Pasaana.

VerschijningEdit

BronEdit