Wikia

Akobi
Akobi
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Ralltiir

Overleden:

0 BBY

Titel/Rang:

Commander

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "You're a good soldier, 622. I’m proud of you…"
-- Akobi

Akobi was een Imperial Commander die als een held van Ralltiir werd geëerd en door een infiltrant van de Rebel Alliance werd gedood.

BiografieEdit

Akobi was afkomstig van Ralltiir en nadat TK-622 zijn leven redde op Malastare beschouwde de Officer de Stormtrooper als zijn geluksbrenger en ook wel als een vriend. Akobi zag hoe de situatie op Ralltiir volledig ontspoorde en hoe de opstand ontaardde in een volledige rebellie tegen het Empire.

Akobi leidde een eenheid die een aanval uitvoerde op Ettam. Akobi had gehoord dat dit een wapenopslagplaats was, maar in de plaats daarvan bombardeerden de TIE Bombers een ziekenhuis. Het Empire zorgde ervoor dat deze gebeurtenis in de doofpot werd gestopt en Akobi werd als een held uitgeroepen. De Rebel Alliance verklaarde Akobi als een persona non-grata en nog op Ralltiir werd een aanslag net verijdeld door tussenkomst van TK-622.

Daarna werden Akobi en TK-622 verplaatst naar de Death Star I. Ook daar ontsnapte Akobi meteen aan een moordaanslag door een RA-7 Protocol Droid die daarbij andere Officers doodde. Alweer kon TK-622 het leven van Akobi redden. Akobi geloofde echter nog steeds niet dat men het op hem had gemunt.

Toen hij en 622 zijn medailles gingen ophalen van Ralltiir blokkeerde een Viper Probe Droid de gang. De Droid kon TK-622 tijdelijk uitschakelen en greep Akobi beet. De Droid doorzeefde de Imperial met een reeks van elektrische schokken.

Akobi was zwaargewond en was stervende. Op zijn sterfbed biechtte hij aan TK-622 op wat er echt was gebeurd op Ralltiir. Akobi maakte de opmerking dat de Rebel Alliance misschien toch niet verkeerd bezig was. Uiteindelijk bleek dat een infiltrant van de Alliance, Krono Relt, de Droids had gesaboteerd op de Death Star om Akobi te doden.

BronEdit