Wikia

Albee Dewaw
Albee Dewa
Uiterlijke kenmerken
Species:

Balnab

Geslacht:

Man

Biografie
Functie:

Dictator

Albee Dewa Concept

Concept Art

Quote: "Who dares come to my world?"
-- Albee Dewaw

Albee Dewaw was een zelfverklaarde dictator op Balnab tijdens de Clone Wars.

BiografieEdit

Albee Dewaw greep de macht nadat een ruimteschip op de planeet Balnab was neergestort. Dewaw was echter een plan van een groep DUM Pit Droids die zich in het gecrashte schip bevonden en die de macht hadden gegrepen op Balnab. Ze ondervonden dat de bemanning van het schip makkelijk te controleren was en slaagden erin om Albee Dewaw te genereren door middel van een enorm Hologram en hem als een dictator te laten regeren. Dat Dewaw geladen stralingen kon afvuren, hielp hen uiteraard met het bewaren van hun macht.

Toen R2-D2 en C-3PO waren neergestort op Balnab tijdens de Clone Wars, na hun avontuur op Patitite Pattuna, werden ze gevangen genomen en naar Dewaw gebracht. Artoo had echter in de gaten dat er iets niet klopte. Hij ontdekte ergens een opening in een rotswand die uitgaf in de controlekamer van de DUM Pit Droids. De volgelingen van Dewaw realiseerden zich dat wat gaande was en trokken naar de rotswand waar ze de oplichterij ontdekten en de DUM Droids vernietigden. De dictatuur van Albee Dewaw was voorgoed voorbij.

VerschijningEdit

BronEdit