Star Wars Wiki
Advertisement
Aldera
Aldera.jpg
Locatie
Planeet:

Alderaan

Type:

Stad

Geschiedenis
Vernietigd:

0 BBY

Aldera

Aldera was de hoofdstad van de planeet Alderaan en een bloeiend centrum van cultuur en educatie.

Specificaties[]

Aldera was gebouwd op een eiland in het midden van een cirkelvormig meer. Dit meer was gevormd door een krater van een meteoor dat langzaam was vervormd naar een zandachtige ondergrond. Omdat Alderaan een oude planeet was, waren bijna alle meteoorinslagen verdwenen in de loop der tijd en vormde het eiland een perfecte mix tussen natuur en nut.

Bezoekers moesten de stad in de lucht of via het water naderen. De stad was voorzien van witte gebouwen. In Aldera waren de ambassades gevestigd van andere planeten, net als het paleis van de koninklijke familie. De stad was ook de plaats van de bekende Alderaan University, het Alderaan Royal Palace en van het Aldera Universal Medcenter.

De spaceport op Aldera was het gebied met de meeste Fringe invloed, maar deze invloed was zeer relatief in vergelijking met andere spaceports. Aldera had heel wat musea, scholen, concertzalen, parken, hotels en sterrenrestaurants. Toeristen waren zeer welkom, maar dienden zich aan de plaatselijke wetten te houden, waarop de Aldera Peace Force nauwlettend toezag. Het Epicurium was een zeer bekende kokschool op Aldera.

In de Spacer Quarter werden de niet-Alderaanians gevestigd. Enkele bekende bars waren de Eclipse en de Drunken Thranta. De Spacer's Luck was een bekend gokcentrum.

Toen Padmé Amidala en Ahsoka Tano Alderaan bezochten tijdens de Clone Wars sprak Padmé in Aldera, waar Aurra Sing haar probeerde te doden. Leia Organa spendeerde heel wat tijd in Aldera tijdens haar jeugd.

Verschijning[]

Bron[]

Advertisement