Wikia

Alkhara
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Geboren:

Voor 550 BBY

Thuiswereld:

Na 516 BBY

Functie:

Onderzoeker

Affiliatie:

Bureau of Ethnology and Socialization
Alkharan Bandits

Alkhara was een onderzoeker voor het Bureau of Ethnology and Socialization die op Tatooine uitgroeide tot een misdadiger.

BiografieEdit

Alkhara leefde zo’n 500 jaar voor de Battle of Yavin en als onderzoeker voor het Bureau belandde hij rond 550 BBY op Tatooine. Daar bestudeerde hij de Sand People in de Jundland Wastes en een canyon van de Tuskens, genaamd Gafsa. Alkhara leerde hun gewoonten kennen en besloot dat de Tuskens een wreed volk waren, die geen goede emoties kenden.

Na verloop van tijd begon Alkhara meer en meer crimineel gedrag te vertonen en werd hij stilaan bericht. Hij richtte de Alkharan Bandits op en samen met de Sand People elimineerden ze een klein garnizoen nabij een stad. Vervolgens doodden Alkhara en zijn manschappen de Sand People die hen hadden bijgestaan. Deze actie zorgde voor een grotere haat van de Sand People voor de kolonisten. Om zich te beschermen voor de wraak van de Sand People vluchtte Alkhara naar de B'omarr Monk citadel. Vreemd genoeg nodigden de B’omarr Monks hem en zijn trawanten uit op in hun citadel te verblijven. Andere groepen waren hen precies voorgegaan, want de talloze passages en gangen waren al wat uitgerust als schuilplaats.

Terwijl Alkhara in deze burcht zijn macht kon uitbreiden, bouwde hij extra kerkers en gangen van het gebouw. Hij legde een weg aan van de citadel naar de Western Dune Sea en hij renoveerde een grote toren naast de burcht, die hij Alkhara's Tower hernoemde. Alkhara leefde gedurende 35 jaar op Tatooine totdat hij door Jabba werd verdreven.

Alkhara was een van de talloze misdadigers uit de geschiedenis van Tatooine, maar zijn acties hadden grote gevolgen voor de kolonisten, die de eeuwige haat en nijd van de Tusken Raiders hadden opgewekt.

BronEdit

In andere talen