Wikia

Anzat (Planeet)
Anzat
Astrografisch
Regio:

Mid Rim

Sector:

Bryx Sector

Stelsel:

Anzat System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Bergen

Maatschappelijk
Inheems:

Anzat

Taal:

Anzat

Bezienswaardig:

Anzat Spaceport

Quote: "Anzat’s dangerous for the offworlder."
-- Tholme

Anzat lag in de Mid Rim en was de thuisplaneet van de semi-legendarische Anzat.

Ligging & GeschiedenisEdit

Anzat lag ten noordoosten van de Mid Rim ten oosten van de Perlemian Trade Route. Het was een planeet die niet vaak werd bezocht en waar men vaak niet van terugkeerde. Niet iedereen was immers happig om in het gezelschap van Anzati te verblijven. De enige mogelijkheid om te overleven was om de ruimtehavens te verblijven.

Anzat bezat talloze bergketens waarvan de lucht altijd was omgeven van een bepaald licht dat een diepe religieuze betekenis voor de Anzat had. Zij noemden dit licht The Silent Voices en vertelden dat ze deze stemmen konden horen. Dit concept speelde een erg belangrijke rol in de Anzat cultuur omdat de eerste Anzati dachten dat dit de levensenergie was van hun voorouders. Op die manier ontstond uiteindelijk het concept van de Anzat ‘soup’.

De planeet werd tussen 20.000 BBY en 15.000 BBY ontdekt door de Republic. Tijdens de Jedi Civil War lag Anzat in het gebied dat werd gedomineerd door Revan. Tijdens de Clone Wars lag Anzat in CIS domein.

Jedi Master Tholme kende Anzat vrij goed doordat hij er in zijn verleden heel wat tijd spendeerde. Hij en Aayla Secura trokken tijdens de Clone Wars naar Anzat om meer te weten te komen over wat Sora Bulq van plan was als discipel van Dooku. Tholme zou ook later op Anzat worden begraven na zijn overlijden.

BronEdit