Wikia

Ap'lek
Ap'lek
Uiterlijke kenmerken
Geslacht:

Mannelijk

Biografie
Overleden:

35 ABY, Exegol

Titel/Rang:

Knight of Ren

Wapen:

Mandalorian Executioner Vibro-Ax

Vervoer:

Night Buzzard

Affiliatie:

Knights of Ren
First Order
Final Order

Ap'lek was een van de Knights of Ren in 35 ABY. Hij was gewapend met een enorm vibro-ax.

BiografieEdit

Ap'lek was een strategist die hield van misleiding en in plaats van zijn vijanden rechtstreeks te confronteren, verkoos hij de verrassingsaanval. Op zijn riem had hij een apparaat dat rook kon spuwen om de vijand te verwarren en die sensoren misleidde. Met zijn eigen beperkte Force krachten had Ap'lek daar zelf geen last van.

Zijn helm leek samengesteld uit allerlei onderdelen. Aan zijn voorarmen droeg hij pantser met 'tanden' om aanvallen af te weren. Zijn vibro-ax was gemaakt van Beskar.

Ap'lek nam deel aan de jacht op Rey in 35 ABY op bevel van Kylo Ren en trok naar Pasaana waar hij Chewbacca kon verrassen zodat de Wookiee gevangen werd genomen. Daarna trok hij naar Kijimi en Exegol. Toen Kylo Ren zich had bekeerd en als Ben Solo terugkeerde, keerden de Knights of Ren zich tegen hem. Rey stuurde hem echter de lightsaber van Anakin via hun Force Bond. In het duel dat volgde, werd Ap'lek door Ben gedood.

VerschijningEdit

BronEdit