Wikia

Aralia
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Antemeridian Sector

Stelsel:

Andron System

Fysisch
Klimaat:

Semi-tropisch

Terrein:

Jungles
Sneeuw
Bergen

Maatschappelijk
Inheems:

Roba

Kolonisten:

Ranat
Mensen

Bezienswaardig:

Project Aralia
Galaxy Ways

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Aralia was een planeet in de Outer Rim waarnaar de Ranats emigreerden nadat zij van op Rydar II werden verdreven.

Ligging & LevenEdit

Aralia lag in het Andron System, in het noordoosten van de Outer Rim in de Antemeridian Sector die grensde aan de Mid Rim en die werd doorkruist door de Perlemian Trade Route. Een autochtone levensvorm was de Roba, een varkensachtig dier.

Door zijn subtropisch klimaat was Aralia qua klimaat een zeer aangename planeet om te verblijven.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Jedi Civil War viel Aralia in het gebied van Revan en tijdens de Battle of Ruusan lag de planeet opnieuw in het Sith Empire. De planeet werd toen bewoond door Menselijke kolonisten.

Nadat Ranats waren verdreven van op Rydar II landden er drie Ranats op Aralia. Twee mannelijke en een vrouwelijke Ranat konden vluchten met een schip waardoor er vervolgens razendsnel een hele nieuwe kolonie Ranats kon ontstaan. De drie overlevende Ranat-helden kozen de jungles van Aralia in de nabijheid van de kusten om hun nieuw leefgebied te stichten. Naarmate de Ranat populatie groeide, migreerden er meer en meer groepen naar de bergen. Vele Ranats leefden zelfs zo hoog dat ze regelmatig sneeuw zagen. De komst en de lust van de Ranats naar vlees van warmbloedige dieren betekende evenzeer een bedreiging voor sommige zoogdieren op Aralia, waaronder de populaire Roba. Tijdens de Clone Wars lag de planeet in CIS territorium.

Gedurende verschillende eeuwen leefden de Ranat stammen in oorlog met elkaar totdat een groep ondernemers op Aralia landde om er een pretpak te openen. Toen ze groen licht kregen, was Project Aralia een feit. Ze hadden echter niet op de Ranats gerekend die eerst werden beschouwd als de locale pest maar de Ranats begonnen zich te organiseren en de ingehuurde verdelgers uit te schakelen. De Ranats werden door het Empire als semi-intelligent beschouwd waardoor ze geen recht hadden op de grond en mochten gedood worden bij een zelfverdediging.

Na de val van het Empire dacht ondernemer Hayzo Trebors dat Aralia onbevolkt was en wilde hij er opnieuw een pretpark bouwen...

BronEdit