Wikia

Arda System
Steadfast
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Gordian Reach Sector

Planeten:

Minstens 3

Maatschappelijk
Species:

Ardans

Het Arda System was een stelsel in de Outer Rim in de Gordian Teach.

Ligging & GeschiedenisEdit

Het Arda System bevatte minstens drie bewoonbare planeten, genaamd Arda-1, Arda-2 en Arda-3. Het lag in het noordoosten van de Outer Rim en in het oosten van de Gordian Reach als kruispunt van het Ardan Cross.

De planeten in het Arda System waren geïndustrialiseerd en de Ardans stonden bekend als scheepsbouwers en ingenieurs in de Gordian Reach. Tijdens conflicten probeerden de Ardans neutraal te blijven.

Ten tijde van Xim the Despot stond het stelsel bekend als Ethain. Hierdoor was het stelsel al erg lang bekend in het universum. Ten tijde van de Jedi Civil War bevond Arda zich in het gebied van Revan en tijdens de Mandalorian Wars in het gebied van de Mandalorians.

Tijdens de Clone Wars bleef Arda in neutraal gebied liggen, maar Jedi Master Eeth Koth werd er met de Steadfast in de val gelokt door General Grievous en vervolgens naar Saleucami gebracht waar Koth werd bevrijd door zijn mede-Jedi.

Tijdens de Galactic Civil War bleef Arda neutraal totdat een spion van het Empire er de aanwezigheid van de Rebel Alliance had opgemerkt. Tijdens de Stenax Massacres voerden de Stenax een genocide uit in het Arda System.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen