Wikia

Argazda
Astrografisch
Regio:

Outer Rim

Sector:

Kanz Sector

Stelsel:

Argazziis System

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Maatschappelijk
Inheems:

Argazdan

Affiliatie:

Galactic Republic
Argazdan Redoubt
Galactic Empire

Argazda was de thuisplaneet van de Argazdans, de aanstokers van de Kanz Disorders.

Ligging & GeschiedenisEdit

Argazda bevond zich in de Kanz Sector op een route die van Vinsoth naar de rand van de Outer Rim liep. De planeet bevond zich ten noorden van de Core Worlds in de zogenaamde New Territories. De planeet werd tussen 5.000 BBY en 3.000 BBY ontdekt.

Argazda was de thuisplaneet van de Argazdans. Tijdens de Mandalorian Wars kwamen talloze Argazdan onder invloed te staan van Governor Myrial en haar afscheidingsbeweging die de Republic corrupt noemde. Ze ontstoken een opstand en hernoemden de Kanz Sector de Argazdan Redoubt. Verschillende planeten werden geannexeerd in hun drang naar imperialisme, waaronder de planeet Lorrd. Omdat het universum werd geteisterd door tal van conflicten duurde het erg lang alvorens de Republic besloot om in te grijpen. Rond 3.670 BBY was het de Lorrdian Jedi Mari-Elan Nora die de Jedi naar de overwinning leidde in de Kanz Disorders.

Tijdens de New Order schaamden de meeste Argazdan zich voor wat hun volk de Lorrdians had aangedaan. Een uitzondering was Raygar die zonder schaamte een uniform van een slavenmeester droeg op het Qatamer Perfomance Square.

BronEdit

In andere talen