Wikia

Ashaar Khorda
Ashaar Khorda
Uiterlijke kenmerken
Species:

Annoo-dat Prime

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Paars en geel

Biografie
Thuiswereld:

Annoo

Overleden:

27 BBY

Titel/Rang:

General

Functie:

Terrorist
Dictator

Wapen:

Infant of Shaa
Dolk

Quote: "Khorda escaped before he could be brought to trial. Now he fancies himself a freedom fighter against the Republic's tyranny."
-- Mace Windu

Ashaar Khorda was een Annoo-dat Prime General die als een vijand van de Galactic Republic werd beschouwd tijdens de Separatist Crisis.

BiografieEdit

Ashaar Khorda probeerde zijn thuisplaneet Annoo te veroveren met geweld. Dankzij de tussenkomst van de Galactic Republic werd Khorda’s coup verijdeld, maar toch gaf hij nog niet op. Met een trouw leger probeerde hij opnieuw aan de macht te komen, maar de Republic installeerde een leider en Khorda besloot te vluchten alvorens hij werd gevangengenomen.

Khorda zinde op wraak na zijn mislukte coup op Annoo en wilde de Republic op zijn grondvesten doen daveren. Khorda begon zijn zoektocht naar de Infant of Shaa, een mysterieus artefact dat over vernietigende krachten zou beschikken volgens een gevangene die hem dit had verteld. Hoewel Khorda niet alles geloofde van dit verhaal, ging hij op zoek naar het artefact en vond het op Seylott. Niet lang later werd het echter ontvreemd en werden Jango Fett en Zam Wesell ongehuurd om het terug te gaan halen. Fett wist niet voor wie hij werkte, maar de premie was zo hoog dat hij de opdracht volbracht.

Ondertussen was de Jedi High Council te weten gekomen dat Ashaar Khorda plannen had om een planeet te vernietigen. Waarmee dat zou gebeuren, wisten de Jedi niet, maar Yarael Poof zette zich in om Coruscant te beschermen.

Khorda reisde naar de diepere regionen op Coruscant waar hij afsprak met zijn trouwe gezanten, waaronder Fernooda. Khorda wou de Infant ontsteken bij de krachtstations nabij de kern van Coruscant. Wat dit zou opleveren, wist hij zelf niet, maar hij en zijn handlangers waren bereid hun leven op te offeren om de Republic te zien vernietigd worden.

Maar Khorda moest afrekenen met Yarael Poof en ook met Zam Wesell en Jango Fett. De Bounty Hunters hadden spijt gekregen van hun daad om het beeldje terug te brengen nadat Zam onheilspellende berichten had gehoord.

Alvorens Khorda de Infant kon activeren, sneed Poof zijn rechterhand af. Terwijl de Quermian zich concentreerde om de Infant in handen te krijgen, stak Khorda een dolk in de borst van de Jedi Master. Jango Fett velde het verdikt en schoot Khorda op zijn beurt neer. Master Poof offerde zich op om het Infant onschadelijk te maken zodat Zam en Jango het konden terugbrengen naar Seylott.

BronEdit