Wikia

Augustus Tryll
Tryll
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Zwart

Quote: "Very impressive, General. Sit down, and I'll buy you a drink."
-- Augustus Tryll

Augustus Tryll was een misdadiger die zich aan boord bevond van een Passenger Liner die tijdens de Clone Wars werd overvallen in het Merson Asteroid Belt.

BiografieEdit

Tryll was getuige van de kwieke manier waarop Obi-Wan Kenobi een aanvaller had uitgeschakeld aan boord van het schip en nodigde de General uit om met hem Deltron Spice Wine te drinken. Nadat Tryll zich had voorgesteld, herinnerde Obi-Wan zich dat Tryll te maken had met gestolen goederen, politiek verraad en slavernij. Obi-Wan weigerde dan ook elke vorm van samenwerking met Tryll die hem een zakenvoorstel wilde doen.

Daarna werd het schip onverwacht aangevallen door de Merson Pirates. Nadat Obi-Wan een eerste aanval had afgeweerd, had het publiek zich tegen Tryll gekeerd. Zij vermoedden dat hij samenwerkte met de piraten. Obi-Wan verdedigde Tryll echter door te zeggen dat er geen enkel bewijs was van zijn schuld. Het publiek wilde nu ook Obi-Wan te lijf gaan, aangezien hij de kant van Tryll koos. Op dat moment voelde Obi-Wan echter aan dat er iets niet pluis was met het Microwave Fermentation Device van Tryll. Dat bleek de bron te zijn waardoor de piraten het schip konden schaduwen. Tryll, die effectief onschuldig was, was Obi-Wan eindeloos dankbaar.

BronEdit