Wikia

Battle of Malastare
Battle of Malastare
Conflict:

Clone Wars

Datum:

22 BBY

Locatie:

Malastare

Terrein:

Grond

Inzet:

Brandstofvoorraad

Uitkomst:

Overwinning Galactic Republic
Verdrag tussen Dugs en Republic

Partijen

Separatists

Galactic Republic
Dugs

Aanvoerders

Mace Windu
Anakin Skywalker
Doge Nakha Urus

Strijdkrachten

B1 Battle Droids
B2 Super Battle Droids
Crab Droids
Dwarf Spider Droids
AAT
Persuader Tank
Hyena Bomber

Clone Troopers
AT-TE Walkers
Republic Stun Tanks
Y-Wing Starfighters
ARC-170s

Verliezen

Compleet vernietigd

Electro Proton Bomb1

Electro-Proton Bomb

De Battle of Malastare was een veldslag tijdens de Clone Wars.

AanleidingEdit

De aanleiding voor dit gevecht was de brandstofvoorraad die de Dugs op Malastare hadden aangelegd. Zowel de Republic als de CIS wilden deze voorraad gebruiken en hoewel Doge Urus en de Dug Council geen akkoord hadden getekend met de Republic, werden ze bijgestaan door de Clone Troopers onder leiding van Mace Windu en Anakin Skywalker aangezien Malastare lid was van de Republic.

GevechtEdit

In de buurt van het Imperial Palace van de Dug Council stelde de CIS een enorm leger Battle Droids van allerlei garnituur op. Deze Droids wonnen zeer snel terrein en de Clone Troopers moesten zich terugtrekken. Dit was het gepaste moment vond Palpatine om het nieuwste wapen van de Republic te testen, de Electro-Proton Bomb. Deze bom die werd gelost door Y-Wing Starfighters zorgde voor een enorme ionenexplosie vanaf het moment dat deze op de grond terechtkwam.

Alle Battle Droids werden uitgeschakeld door deze explosie, en de AT-TE Walkers en Republic Stun Tanks ondergingen hetzelfde lot. Zelfs de prothese van Anakin Skywalker gaf even kortsluiting. De bom had het leger van de CIS uitgeschakeld, maar de impact had een enorme krater blootgelegd waarin een legendarisch Zillo Beast zat te slapen.

VerschijningEdit

BronEdit