Wikia

Battle of Scipio
Battle Scipio
Datum:

19 BBY

Locatie:

Scipio

Terrein:

Ruimte
Atmosfeer

Inzet:

Controle over het IBC

Uitkomst:

Galactic Republic zege

Partijen

Galactic Republic

CIS

Aanvoerders

General Anakin Skywalker

Count Dooku

Verliezen

Commander Thorn

Rush Clovis
Bec Lawise

De Battle of Scipio was een kort, maar hevig gevecht in de laatste fase van de Clone Wars. Aanleiding was de chaos die er heerste bij het IBC, een chaos die gestuurd werd door de Sith zodat zij het IBC volledig in handen konden krijgen.

SpecificatiesEdit

Scipio was een neutrale planeet dankzij de kracht en de invloed van het neutrale IBC, dat met de fondsen zowel de Republic als de CIS steunde. Maar Dooku leverde Rush Clovis bewijs dat ze in het IBC werd gesjoemeld en dat de kluizen leeg waren op Scipio. Toen Clovis die corruptie kon bewijzen, werd hij zowel door de Muuns, de Republic en de CIS aanvaard als de nieuwe bestuurder van het IBC.

Hoewel Clovis de orde wou brengen, hij wilde de Clone Wars van Scipio weghouden, liep het fout af. Dooku dreigde ermee om Clovis' banden met de CIS aan het licht te brengen, waarop Clovis een lening voor de Republic weigerde. De Senate en Palpatine stuurden vervolgens een vloot naar Scipio, maar Dooku was reeds aangekomen. Beide vloten confronteerden elkaar, maar op vraag van Sidious nam Dooku al snel de benen. Dat was namelijk allemaal volgens het plan van de Sith. Clovis overleed ongelukkig tijdens de strijd en kon zijn onschuld niet meer bewijzen.

Door de groeiende chaos kozen de Muun om het IBC in handen te geven van Palpatine totdat de Clone Wars waren afgelopen.

VerschijningEdit