Wikia

Belgaroth
Belgaroth
Astrografisch
Regio:

Core Worlds

Stelsel:

Belgaroth System

Sterren:

Matanya A
Matanya B

Manen:

2

Omlooptijd:

300 uren

Rotatietijd:

20 uur

Fysisch
Diameter:

6,500 kilometer

Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Gematigd

Terrein:

Stedelijk
Rotswoestijn

Maatschappelijk
Inheems:

Droidbreaker

Kolonisten:

Mensen (90%)

Taal:

Basic

Populatie:

10 miljoen

Hoofdstad:

Belgar

Staatsvorm:

Imperial controle

Bezienswaardig:

Upside
Belgar
Xot's Megabar
The Scrapyard

Affiliatie:

Galactic Empire

Belgaroths Scrapyard

The Scrapyard

Belgaroth was een kleine planeet op de grens van de Core Worlds.

Ligging, klimaat & levenEdit

Belgaroth lag in de Southern Core ten zuidwesten van Coruscant en ten westen van de Rimma Trade Route. De planeet draaide rond twee zonnen, genaamd Matanya A en Matanya A. De planeet had twee manen, Tregan en Tyrel. Tijdens de New Order dienden die tijdens oefeningen als doelwitten voor Imperial Gunners.

De planeet bestond vooral uit onbewoonbare bergen en rotswoestijnen. De oceanen op Belgaroth waren niet meer dan zanderig bruine zeeën vanwege gesedenteerde mineralen in het water.

De Droidbreaker was een autochtone levensvorm op Belgaroth die zich uitstekend aanpaste aan nieuwe omstandigheden.

SamenlevingEdit

Belgaroth had slechts een stad, Belgar, en enkele grote schroothopen. Alles en iedereen wat te maken had met de planeet werd als Belgarian benoemd. De Belgarians noemden hun seizoenen koud/nat, moddern, warm/vochtig en meer regen. Reizigers kwamen niet voor het toerisme naar de planeet en wie beter wist, kwam zelfs nooit naar Belgaroth. De Belgarians waren vaak vluchtelingen, vogelvrijen of ronddwalende reizigers. Ook Twi'leks en Sullustans bevolkten de planeet. Belgarians hadden geen verwachtingen van het leven en werden daardoor zelden ontgoocheld.

Door de komst van het Empire raakte Belgaroth sterk vervuild. Toch wisten de levensvormen zich aan te passen aan die veranderende levensomstandigheden.

Upside was een Imperial dok dat zich boven de planeet bevond. Xot's Megabar was de enige cantina op wandelafstand van de spaceport. The Scrapyard was de grootste schroothoop op Belgaroth en mat ongeveer 900 m².

GeschiedenisEdit

Belgaroth werd rond 600 BBY ontdekt door freelance verkenners. Nadat ze hun ontdekking naar henzelf noemden, probeerden Belgar Overlord en Roth Skimm om de planeet uit te bouwen tot een ruststation en handelspunt. Alvorens zij hun plannen konden uitvoeren, liquideerden ze reeds alle concurrentie, wat een voorbode was voor wat er zat aan te komen.

Tijdens de Clone Wars was er een gabriek van Czerka Arms gelegen van de Republic. Maar de leiding maakte in het geheim wapens voor de InterGalactic Banking Clan en de CIS. Een team van Clones, waarvan bijna iedereen sneuvelde tijdens de missie, kon het nieuws overbrengen aan de Republic.

Tot de New Order was Belgaroth een onbelangrijke planeet met slechts een stad en een povere spaceport. De Imperial Navy kreeg toestemming om op onbelangrijke werelden wapens uit te testen. Belgaroth was een van die planeten die hiervoor werden gekozen. Toch zorgde de komst van het Empire eerst niet echt voor afkeer. De bevolking zag inkomsten, jobs en meer animo op hun planeet en bovendien was de gemiddelde werkkracht van het Empire een makkelijk doelwit voor de Fringe-wereld op Belgaroth.

Tijdens de Galactic Civil War bleef Belgaroth bezocht worden door TIE Fighters of een Imperial-class Star Destroyer. Maar eens het Empire omver werd geworpen, werd Belgaroth vergeten. Het was een van de laatste planeten, waar men vernam dat Palpatine was gesneuveld nabij Endor. Dat Belgaroth vrij dicht bij Coruscant was, maakte dit feit nog meer opmerkelijk.

BronEdit