BlasTech Industries
BlasTech.png
Organisatie
Type:

Wapenfabrikant

Onderdelen:

BlasTech Corporation
Tarascii Explosives

Producten:

Wapens

Geschiedenis
Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Reclame van BlasTech Industries

E-Web Heavy Repeating Blaster

BlasTech Industries was één van de drie grootste megacorporaties die wapens ontwikkelden en produceerden. Verschillende wapens van BlasTech Industries werden tot de meest gebruikte en herkende wapens gerekend in het universum.

Geschiedenis[bewerken | brontekst bewerken]

Voor veel bewoners van het universum stond BlasTech synoniem voor ‘de Blaster’. BlasTech Industries produceerde het grootste arrangement van Blaster wapens en daarbuiten maakten ze ook lichte artilleriewapens en wapens van schepen en voertuigen waaronder Laser Cannons.

Tijdens de Clone Wars koos BlasTech Industries de zijde van de Galactic Republic, ook al gebruikte de CIS een aantal BlasTech wapens zoals het DT-57 Heavy Blaster Pistol. Uit deze Clone Wars ontwikkelde BlasTech Industries enkele modellen die het bedrijf de grootste successen zouden bezorgen, zoals het E-11 Blaster Rifle. Toch weigerde BlasTech Industries om het Galactic Empire officieel te vervoegen. Om hun onafhankelijk te bewaren, werden Blasters aan een spotprijs geleverd aan het Empire. BlasTech Industries kon zich veroorloven om zelfs aan de Rebel Alliance wapens als het DH-17 Blaster Pistol te bezorgen.

BlasTech kon blijven opereren tot na de Galactic Civil War toen de Military Disarmament Act werd opgesteld. Hierdoor vormde Merr-Sonn met BlasTech Industries een nieuw bedrijf, genaamd Sonn-Blas Corporation dat wapens leverde aan de geheime New Order.

Modellen Wapens[bewerken | brontekst bewerken]

Blasters[bewerken | brontekst bewerken]

Repeating Blasters[bewerken | brontekst bewerken]

Andere Wapens[bewerken | brontekst bewerken]

Accessoires[bewerken | brontekst bewerken]

Achter de Schermen[bewerken | brontekst bewerken]

  • Hoewel het er wel zo op lijkt, is er nog geen enkele bron die heeft bevestigd dat de wapens van de Clone Troopers effectief door BlasTech Industries werden gemaakt.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]