Wikia

Bouris Ulgo
BourisUlgo
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Thuiswereld:

Alderaan

Titel/Rang:

General
King

Affiliatie:

House Ulgo

Quote: "This is my world, and I'll die before I see it in someone else's hands."
-- King Ulgo

Bouris Ulgo was een Alderaanian man, die 35 jaar lang in de Republic Army diende in de periode rond de Great Galactic War.

BiografieEdit

Bouris Ulgo was een patriot en een arrogant lid van de Alderaanian adel. Hij was de aanvoerder van de strijdmacht van Alderaan tijdens de Great Galactic War, waarin hij het tot General schopte. Na de oorlog keerde hij terug naar de landgoeden van House Ulgo, maar werd tot zijn verbazing niet ontslagen uit de militaire dienst, en moest toezien hoe de andere huizen hun politieke spelletjes speelden.

Ulgo stond achter Senator Gaul Panteer, de troonopvolger van Alderaan, terwijl deze de planeet onafhankelijk verklaarde in een poging om de Republic te dwingen hun fouten van de Treaty of Coruscant goed te maken. Jaren later was Ulgo getuige van de mysterieuze verdwijning van zowel de koningin als de kroonprins, waarbij Alderaan achterbleef zonder leider, en zonder lidmaatschap van de Galactic Republic.

Toen een raad van edelen besloot de wetten aan te passen om de terugkeer van House Thul mogelijk te maken, greep Ulgo in. House Thul had nauwe banden met het Sith Empire, en Ulgo zag het niet zitten om deze oproerkraaiers weer terug te laten keren naar Alderaan. In zijn functie als General riep hij een staat van beleg uit en benoemde zichzelf tot King.

Echter kreeg Ulgo te maken met waanideen en begon langzaam aan door te draaien. Edelen van andere huizen riepen uiteindelijk de hulp in van de Republic, om Ulgo te berechten voor zijn daden.

Achter de SchermenEdit

  • Steven Jay Blum spreekt de stem in van Bouris Ulgo.
  • In Aurebesh zijn de volgende zinnen te lezen op de pagina van Bouris Ulgo in het Old Republic HoloNet: "Search for the Crown", "Panteer Blood" (wat een verwantschap met het koninklijke House Panteer kan aanduiden) en "For Trask"(hetgeen een verwantschap met Trask Ulgo impliceert).

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen