Wikia

Breg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

0 BBY

Functie:

Rebel Pilot

Affiliatie:

Rebel Alliance

Breg was een pilot van de Rebel Alliance die Dack Ralter rekruteerde voor de Alliance.

BiografieEdit

Breg belandde op de strafkolonie van Kalist VI na een crash. Het Empire wist niet dat Breg in dienst was van de Rebel Alliance en daarom behandelden ze hem als een gewone gevangene.

Breg leerde de jonge Dack Ralter kennen en zijn streven naar de waarden van de Galactic Republic die zijn ouders hem hadden geleerd. Samen broedden ze plannen om te ontsnappen van zodra de kans zich aanbood. Dacks ouders verkozen om achter te blijven omdat ze wisten dat ze de kans op ontsnappen zouden minimaliseren.

Dack en Breg konden vermomd als wachters doorheen enkele checkpoints geraken. Vervolgens drongen ze door tot de landingzone om een Imperial Prison Barge te kapen. Ze zetten een vals reactor alarm in gang en konden van deze verwarring gebruik maken. Een Stormtrooper had hen echter gezien en kwam aan boord. De trooper schoot Breg neer, maar Dack kon de trooper uitschakelen.

Breg was dodelijk gewond en Dack had geen enkele ervaring als piloot. Met enkele tips kon Dack vluchten van Kalist VI en richting Tierfon vliegen. Tijdens de vlucht verloor Breg zijn bewustzijn en moest Dack het schip zonder enige hulp landen.

Kort na hun landing verloor Breg de strijd en overleed hij. Dack Ralter dacht aan Breg aan zijn mentor en leraar, ook al spendeerden ze weinig tijd samen.

BronEdit