Wikia

ActionVI Transport

Action VI Bulk Transport

Een Bulk Freighter was een soort Transport. Deze schepen werden het vaakst tegengekomen als transports doorheen het universum. In tegenstelling tot Space Barges waren Bulk Freighters uitgerust om heel het universum te doorkruisen.

SpecificatiesEdit

Honderden fabrikanten produceerden Bulk Freighters in talloze modellen en ze probeerden voortdurend de ontwerpen aan te passen en te verbeteren. Bulk Freighters waren bovendien vaak makkelijk aan te passen aan de persoonlijke noden van de eigenaar en dus werden ze vaak aangepast. Nochtans leken al die talloze Bulk Freighters eigenlijk sterk op elkaar. Bulk Freighters werden als taaie maar ‘geleefde’ schepen beschouwd. Zelfs na ernstige schade fungeerden ze nog steeds, al hadden de oudere modellen steeds weer herstellingen nodig om te blijven functioneren. Sommige Bulk Freighters waren gespecialiseerd. Ze waren er de Tugs, Salvage Ships, Fleet Resuppliers, Research Vessels en Deep Space Satellite Tenders.

De meeste Bulk Freighters waren middelgrote schepen om kosten en gebruik te optimaliseren. Zo kon men besparen op brandstof en konden ze door hun beperkte grootte in de meeste dokken landen of koppelen, zowel op land als in de ruimtestations of aan andere schepen. Grotere exemplaren moesten soms rekenen op Space Barges om hun goederen naar de oppervlakte van een planeet te brengen. Dit kostte uiteraard weer extra en was alleen weggelegd voor de rijkere ondernemingen.

Het interieur werd voornamelijk ingenomen door de vrachtruimte. Dit was theoretisch één grote ruimte die kon worden ingedeeld in compartimenten. Deze delen konden volledig zelfstandig worden afgesloten omdat het ene deel bijvoorbeeld levensmiddelen en het andere deel kleding bevatte. Naast de vrachtruimte namen de motoren en de Hyperdrive motoren veel plaats in. De voortstuwing en Hyperdrive was wel krachtig, maar traag. Het was belangrijk dat de vracht aankwam en indien het sneller moest gebeuren, waren er andere opties voorradig. De Captains die hun schip sneller maakten, verzwegen dit liever voor derden. Aan Deflector Shields en wapens werd ook zeer weinig plaats besteed. Deze konden ook worden toegevoegd door de eigenaar van het schip. Aangepaste Bulk Freighters werden meestal aandachtig gevolgd, dus deze aangepaste schepen waren meestal in het illegale circuit aangepast.

De meeste Bulk Freighters hadden een vrij kleine cockpit en kwartieren voor de bemanning. Deze bedroeg vaak niet meer dan zes personen. De bemanning aan boord van officieel geregelde transporten kon goed hun brood verdienen, maar aan boord van onafhankelijk opererende transports, bedroeg het loon niet meer dan het vervoer en een slaap- en eetplaats. De meeste grote bedrijven hadden hun eigen vloten van Bulk Freighters, maar de meeste schepen waren in handen van privé-eigenaars. Sommige Captains hadden een kleine vloot om te commanderen, maar de meeste Bulk Freighters waren eigendom van een familie of werkten onafhankelijk van grote bedrijven. Door de grote onkosten van zo’n schip gebeurde het niet zelden dat het Galactic Banking Network een hypotheek nam op een schip.

De computers van de Bulk Freighters waren meestal in orde met een basis aan Sensors. De autopilot was eveneens vrij gelimiteerd en kon slechts de standaard bewegingen uitvoeren. Sommige Bulk Freighters hadden zelfs geen Navicomputer omdat ze steeds dezelfde route volgden.

VerschijningEdit

BronEdit

'

In andere talen