Wikia

Bzorn
Bzorn
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

0 ABY

Titel/Rang:

Captain

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "With this ship I’ll have the Rebellion begging for mercy."
-- Bzorn

Bzorn was een Captain van het Galactic Empire die rebellenbasissen wou vernietigen met een uitvinding van Renn Volz.

BiografieEdit

Bzorn kon Renn Volz en zijn Ionic Ring Ship opsporen en kapen nadat Zerm was veranderd in een paradijs. Bzorn had echter geen liefdadige doeleinden met Volz’ uitvinding en wou het schip gebruiken om planeten met rebellen te vernietigen. Bzorn liet Mira Volz gevangen nemen als pasmunt om Renn te verplichten om zijn schip te gebruiken naar de wil van het Empire.

Na Zerm was Rion het volgende doelwit en Renn Volz kon niet anders dan gehoorzamen aan Bzorn. Hij kwam hierna echter te weten dat Mira was ontsnapt en verbood de Stormtrooper om hiervan iets tegen Renn te zeggen.

Tenslotte verplichtte Bzorn dat Volz het wapen zou inzetten tegen Little Kessel. Na enkele aardbevingen te hebben veroorzaakt, weigerde Volz nog langer om naar de pijpen van Bzorn te dansen. Hij kon het niet langer aanzien dat zijn uitvinding werd gebruikt om dood te veroorzaken.

Han Solo, Luke Skywalker en Chewbacca vielen ondertussen het schip binnen terwijl Mira een boodschap trachtte door te sturen naar haar vader. Toen dat lukte, realiseerde Renn dat zijn dochter veilig was. Bzorn werd in een vuurgevecht geraakt door een afketsend schot van een Stormtrooper en overleed ter plaatse.

BronEdit

In andere talen