CB-23
CB-23.jpg
Specificaties
Model:

BB Astromech Droid

Fabrikant:

Industrial Automaton

Kleur:

Roodblauw

Programmering:

Vrouwelijk

Biografie
Vervoer:

T-70 X-Wing Starfighter

Affiliatie:

New Republic

CB-23 was een vrouwelijke BB Astromech Droid die in 34 ABY deelnam aan een missie met Poe Dameron, Kazuda Xiono en BB-8.

CB-23 nam plaats in de T-70 X-Wing Starfighter van Kazuda Xiono tijdens de missie. In eerste instantie wilde CB-23 zich laten gelden tegenover BB-8, maar tijdens de verkenning van het verlaten vrachtschip, dat werd bewoond door Kowakian Monkey-Lizards en een Kowakian Ape-Lizard, begreep de droid dat dit niet nodig was en dat beide droids nuttig waren tijdens de meeting.

Toen Poe BB-8 kwam halen voor een missie naar Jakku bleef CB-23 aan de zijde van Kazuda. Dat was ook broodnodig want de First Order stond op het punt om hun invloed op de Colossus te vergroten. CB-23 hielp Kazuda en zijn metgezellen om de First Order vanop de Colossus te weren en ze bleef aan boord toen het schip in Hyperspace sprong en Castilon verliet.

Weg van Castilon[bewerken | brontekst bewerken]

Kaz, Torra, Neeku en CB-23 probeerden noodzakelijke herstellingen uit te voeren aan de Colossus, waaronder de artificiële zwaartekracht. Het schip had immers vrij veel schade opgelopen tijdens de ontsnapping van Castilon. Hierdoor kwamen Kazuda en zijn vrienden weer in contact met de verraderlijke MB-13A die nog niet was vernietigd na zijn vorig duel met CB-23. Uiteindelijk lukte het hen om de droid in de open ruimte te sturen, buiten de Colossus.

Verschjning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]