Wikia

Carasynthia Dune
Cara Dune
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Alderaan

Functie:

Voormalig shocktrooper van de Rebel Alliance

Affiliatie:

Rebel Alliance

Carasynthia Dune, vaak bekend als Cara Dune was een voormalig shocktrooper van de Rebel Alliance, afkomstig van Alderaan.

BiografieEdit

Carasynthia Dune was afkomstig van Alderaan, maar was blijkbaar niet op haar thuisplaneet toen de Death Star die vernietigde in 0 BBY. Dune sloot zich vervolgens aan bij de Rebel Alliance. Dune had een kleine tatoeage van de Alliance Starbird onder haar linkeroog.

Dune zag de meeste actie net na de Battle of Endor met het opruimen van plaatselijke Imperial krijgsheren. Nadat de Galactic Civil War eindigde, had Dune het moeilijk om een nieuwe plaats te zoeken in het veranderend universum. Haar nieuwe missies bestonden vooral uit het bewaren van vrede als ordehandhaving. Nadat ze de New Republic verliet, was ze betrokken bij een aantal gebeurtenissen waardoor ze zich wat schuil hield.

SorganEdit

In 9 ABY bevond Dune zich op de afgelegen planeet Sorgan waar ze De Mandalorian ontmoette en The Child. Hoewel Dune eerst dacht dat de Mandalorian een premie wou scoren door haar te vangen en hij haar ook in de gaten hield, beseften de twee na een fors duel dat ze beter bondgenoten konden worden. De Mandalorian nodigde Dune uit om een dorp van Krill boeren te beschermen.

Dune en de Mandalorian ontdekten echter dat de Klatooinian rovers over een AT-ST Walker beschikten, wat behoorlijk zware tegenstand was. De dorpelingen werden getraind om Dune en de Mandalorian dekking te geven. Het plan was om de AT-ST in een diepe put te laten stappen, zodat het makkelijker onschadelijk kon worden gemaakt. Nadat de Klatooinians werden uit hun kamp gelokt, vielen ze het dorp 's nachts aan. Het plan met de put leek eerst niet te werken, maar Dune en de Mandalorian konden de piloten van de walker toch dwingen om in de plas en in de put te stappen. Toen hun walker en hun leider uitgeschakeld werden, vluchtten de nadere rovers.

De Mandalorian dacht eraan om het kind bij Omera en de dorpelingen te laten, maar een Kubaz premiejager besliste daar anders over. Hij had het kind in zijn vizier, maar Cara had hem beslopen en schoot hem langs achter neer. De wegen van Dune en de Mandalorian scheidden, maar ze beseften allebei dat ze een nieuwe bondgenoot hadden.

NevarroEdit

Nadat de Mandalorian een voorstel had gekregen van Greef Carga om orde op zaken te zetten op Nevarro trok hij opnieuw naar Sorgan om Cara Dune te rekruteren voor zijn missie. Dune ging akkoord toen de Mando zei dat het om ex-Imperials ging. Ook Kuiil en IG-11 vervoegden de groep. Onderweg testten Dune en de Mandalorian hun kracht met een potje armworstelen. The Child zag dit echter als een bedreiging voor de Mando en hij nam Dune beet met een Force Choke. De Mandalorian zei dat hij dat niet mocht doen, want dat Dune een vriendin en bondgenoot was.

Nadat het kindje Greef Carga had genezen van een dodelijk gif op Nevarro, bekende Magistrate kleur. Hij schoot twee van zijn eigen premiejagers dood en bekende dat het oorspronkelijk het plan was om de Mandalorian en Dune te doden. Kuiil haastte zich met het kindje naar de Razor Crest, terwijl Carga, de Mando en Dune een plan beraamden.

Dat plan liep echter faliekant af. The Client werd zelf neergeschoten door zijn opdrachtgever, Moff Gideon. Gideons troepen omsingelden het pand waar de Mandalorian, Dune en Carga zich bevonden. Ondertussen was Kuiil gesneuveld, maar had IG-11 het kindje terug weten te bemachtigen. Zijn komst naar de stad zorgde ervoor dat heel wat troepen van Gideon werden uitgeschakeld. Dune redde de Mandalorian toen hij zwaar gewond raakte door een explosie. Ze dag ook hoe het kindje hun leven redde toen hij de vlammen van een Incinerator Stormtrooper afweerde en terugkaatste.

Dune trok mee naar de rioleringen waar The Tribe ooit een vluchtoord had. Nadat The Armorer tegen de Mandalorian had verteld dat het kindje de Force kon gebruiken en hij vanaf nu een deel was van de Mandalorian-cultuur, probeerde het groepje te ontkomen via de lavarivier. IG-11 offerde zichzelf op om de wachtende troopers op te blazen. Daarna was het de beurt aan de Mandalorian om met zijn jetpack de strijd aan te gaan met Gideon in zijn Outland TIE Fighter.

Cara Dune besloot om op Nevarro te blijven met Greef Carga. De Mandalorian vertrok met het kindje in de hoop om een nieuwe thuis voor de vondeling te vinden.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit