Chapter 1
Mandalorian logo.jpg
Informatie
Serie:

The Mandalorian

Seizoen:

1

Aflevering:

1

Schrijver:

Jon Favreau

Regie:

Dave Filoni

Uitzending:

12/11/2019

Volgende:

Chapter 2: The Child

Chapter 1 is de eerste aflevering van The Mandalorian.

Synopsis[bewerken | brontekst bewerken]

Nadat De Mandalorian een Mythrol premie op Maldo Kreis heeft toegevoegd aan zijn lijstje, drijft Greef Carga hem richting een volgende uitdaging. Hiervoor ontmoet hij The Client, die wordt omringd door stormtroopers en dokter Pershing. Het enige wat de Mandalorian heeft is een tracker en de leeftijd van het doelwit, namelijk vijftig jaar.

Als voorschot krijgt de Mandalorian een stuk Beskar, wat door een vrouwelijke Mandalorian-smid wordt opgevormd tot een schouderstuk.

Op Arvala-7 wordt de Mandalorian van Blurrg gered door Kuiil, een Ugnaught op rust. Kuiil wil de Mandalorian echter helpen om de rust terug te brengen in zijn regio. Hij leert de Mandalorian om een blurgg te berijden en toont hem de plaats waar de tracker aangeeft dat zijn doelwit zich bevindt.

De Mandalorian is echter niet de enige bounty hunter. Ook IG-11 is aanwezig. De Mandalorian smeedt een pakt met de droid en samen pakken ze de bende Nikto aan. Wanneer ze alle bewakers hebben verslagen, marken de Mandalorian en de licht beschadigde IG-11 hun doelwit op. Het is een erg jonge alien met lange oren en grote ogen. De Mandalorian is verbaasd over de leeftijd die hij had opgekregen, maar IG-11 merkt correct op dat sommige species trager verouderen.

De droid wil toch de premie scoren, ongeacht zijn leeftijd, en het doelwit elimineren. Daar steekt de Mandalorian een stokje voor en hij knalt van dichtbij IG-11 in zijn hoofd. Vanaf nu ontfermde hij zich over The Asset.

Index[bewerken | brontekst bewerken]

Personages[bewerken | brontekst bewerken]

Creatures[bewerken | brontekst bewerken]

Planeten[bewerken | brontekst bewerken]