Chapter 12: The Siege
Mandalorian2 logo.jpg
Informatie
Serie:

The Mandalorian

Seizoen:

2

Aflevering:

12

Schrijver:

Carl Weathers

Regie:

Jon Favreau

Uitzending:

20/11/2020

Vorige:

Chapter 11: The Heiress

Volgende:

Chapter 13: The Jedi

Chapter 12: The Siege is de twaalfde episode van The Mandalorian en de vierde van het tweede seizoen.

Synopsis[bewerken | brontekst bewerken]

Nadat Din Djarin Trask verlaat om naar Corvus te reizen, ontdekt hij dat de Razor Crest nog niet in staat is om die reis te maken. Hij reist naar Nevarro om daar het schip te laten herstellen.

Op Nevarro is Cara Dune marshal geworden en ontruimt ze een bende Aqualish smokkelaars in de smidse van The Armorer die dus is verdwenen. Niet lang later wachten Greef Karga en Dune Djarin en The Child op te wachten. Karga zet meteen zijn manschappen aan het werk om de Crest te herstellen.

Nevarro is veranderd. Er heerst rust en er wordt handel gedreven op een rustige en beschaafde manier. In de vroegere cantina is nu een school gevestigd waar de Child wordt achtergelaten omdat Karga zegt dat waar ze naartoe gaan geen plaats is voor een kind. De Child grijpt tijdens de les een pakje koeken van een kind dat weigert een koekje aan hem te geven.

In het kantoor van Karga treft Djarin The Mythrol aan die hij eerder had ingevroren in Carbonite. Hij blijkt de boekhouder van Karga te zijn totdat hij begon te frauderen. Karga nam hem terug in dienst totdat zijn schuld is afbetaald na 150 jaar ... Dune en Karga leggen uit dat ze de hulp van Mando nodig hebben. Nevarro is opgekuist, maar aan de andere kant ligt nog een laatste basis waarvan de troepen van Moff Gideon kwamen. Ze willen deze basis opblazen en de wapens meenemen zodat ze die kunnen verkopen en de handel opdrijven op Nevarro om er een handelspost van te maken. Mando gaat akkoord.

De Mythrol vervoert Mando, Dune en Karga naar de basis. Mando vliegt met het jetpack naar boven zodat ze naar binnen kunnen. De basis lijkt beter bewaakt dan wat Karga had vermoed. In de basis gaan ze op zoek naar de reactor zodat ze die kunnen uitschakelen, waardoor de basis explodeert. Nadat de Mythrol de reactor kan uitschakelen door een verhitting te veroorzaken, ontdekken de helden echter meer over de basis. Ze ontdekken wetenschappers, clone tanks en een boodschap van Dr Pershing aan Gideon. Hij spreekt over bloeddonoren met een hoog aantal Midi-Chlorians. De experimenten waren echter geen succes. Pershing spreekt ook over de proeven op de Child. Pershing zegt dat als ze de proeven willen opnieuw starten, dat ze de Child opnieuw nodig hebben.

Djarin denkt dat het een oud bericht is, maar Mythrol bevestigt dat het maar drie dagen eerder werd verstuurd. Mando beseft het gevaar en haast zich terug naar de stad om zich over de Child te ontfermen. Dune, Karga en Mythrol proberen te ontsnappen uit de basis, maar worden vastgepind in de hangar door te veel troopers. Dune kaapt echter een Trexler Marauder speedertank en riskeert hun leven door vanop de grote hoogte te droppen. Gelukkig valt het voertuig op de landspeeder van Mythrol.

Het Empire zet meteen de achtervolging in met speeder bikes. Karga kan met de blaster van de tank een bike uitschakelen. Dune plet de andere bike en de laatste biker scout wordt van het dak geschoten door Karga. Nadat de basis explodeert, achtervolgen Outland TIE Fighters de tank. Wanneer Karga een TIE neerhaalt, wordt het cannon vernietigd door brokstukken. De tank lijkt een vogel voor de kat voor de resterende TIEs, maar dan komt de Razor Crest tussenbeide die komaf maakt met de laatste TIEs.

Karga zegt dat hij dit wil vieren, maar Djarin wil zijn missie voortzetten. Carson Teva bezoekt Nevarro na de vernietiging van de basis, maar Karga laat bitter weinig info los en zeker niet over Mando's betrokkenheid. Carson treft Cara Dune aan en hij zegt dat de New Republic haar goed kan gebruiken. Nadat ze hebben gepraat over haar verlies op Alderaan laat hij een communicatiemiddel achter waardoor ze hem kan contacteren. Hij zegt dat de New Republic enkel de orde kan herstellen met hulp van de plaatselijke bevolking.

De Razor Crest blijkt uitstekend te zijn hersteld, maar een Mimbanese-mechanieker heeft een Homing Beacon aan boord van het schip verborgen. Aan boord van Moff Gideons schip ontvangen ze de bevestiging hiervan. Gideon zelf lijkt bezig te zijn met het kweken van een soort super-troopers.

Index[bewerken | brontekst bewerken]

Personages[bewerken | brontekst bewerken]

Andere[bewerken | brontekst bewerken]