Chapter 2: The Child
Mandalorian logo.jpg
Informatie
Serie:

The Mandalorian

Seizoen:

1

Aflevering:

2

Schrijver:

Rick Famuyiwa

Regie:

Dave Filoni

Uitzending:

15/11/2019

Volgende:

Chapter 3: The Sin

Chapter 2: The Child is de tweede aflevering van The Mandalorian.

Synopsis[bewerken | brontekst bewerken]

De Mandalorian trekt met The Asset door de woestijn, terug naar zijn schip. Onderweg worden ze overvallen door drie Trandoshan premiejagers, waardoor de Mandalorian een kwetsuur oploopt aan de arm. 's Nachts probeert de Mandalorian zijn wonden te hechten, maar het kindje probeert meermaals de wonden aan te raken. De Mandalorian zet hem echter terug in zijn hoverball.

Wanneer ze aan de Razor Crest komen, merkt de Mandalorian dat Jawas het schip volledig hebben leeggeroofd. Hij vuurt op de Jawas die er met hun Sandcrawler vandoor gaan. De Mandalorian probeert hen te stoppen en beklimt de sandcrawler met weinig succes. Hij maakt een ernstige van vanop grote hoogte. Zijn schip is niet meer te gebruiken. Ten einde raad trekt de Mandalorian met het kindje naar Kuiil.

Kuiil wil de Mandalorian opnieuw helpen en zal met hem onderhandelen met de Jawas. Die willen het Beskar en het kindje, maar Kuiil wil dat ze iets anders kiezen in ruil voor het gestolen materiaal. De Jawas willen 'het ei' hebben.

Dat leidt de Mandalorian naar een modderachtige vallei en een grot waarin een Mudhorn woont, een woest en erg groot neushoornachtig wezen. De Mandalorian weet het dier te verwonden, maar hij krijgt er zelf ook flink van langs, zodat zijn pantser heel wat schade oploopt. Wanneer het dier op de vermoeide Mandalorian afstormt, vermoedt hij dat dit het einde zal zijn van zijn bestaan. Maar het kindje lift de Mudhorn op met de Force totdat de Mandalorian hem met een mes kan doodsteken in de hals. Het kindje valt uitgeput in een diepe slaap.

De Mandalorian brengt het ei naar de Jawas die er gulzig van beginnen eten. Samen met Kuiil herstelt de Mandalorian zijn pantser en zijn schip. Hij biedt de Ugnaught een plaats aan in zijn crew tegen fikse betaling, maar Kuiil wil genieten van zijn oude dag op Arvala-7. De Mandalorian vertrekt met het kindje naar The Client.

Index[bewerken | brontekst bewerken]

Nieuw[bewerken | brontekst bewerken]

Personages[bewerken | brontekst bewerken]