Wikia

Chiss Ascendancy
Chiss Ascendancy
Politiek
Staatsvorm:

Oligarchie

Staatshoofd:

Aristocra

Regeringsleider:

Aristocra

Uitvoerende macht:

Aristocra

Maatschappelijk
Officiële taal:

Cheunh

De Chiss Ascendancy was een oligarchische interplanetaire overheid die werd bestuurd door de Chiss. De Ascendancy had de controle over een gebied in de Unknown Regions en werd bestuurd door een aantal adelijke en invloedrijke families die gezamelijk bekend stonden als de Aristocra. In tegenstelling tot de Galactic Republic, Galactic Empire, New Republic en de First Order was de Chiss Ascendancy niet bepaald imperialistisch van aard wat als gevolg had dat de Chiss zelden tot nooit nieuwe gebieden aan hun territorium probeerde toe te voegen. Wel waren ze geheimhoudend en relatief xenobisch waardoor ze zeer weing contact hadden met de rest van het Galaxy.

Organisatie Edit

De Chiss Ascendancy was geen representatieve democratie zoals de Galactic Republic of een strenge autocratie zoals het Empire. De Ascendency functioneerde eerder als een interplanetaire unie waarin alle Chiss werden verbonden en bestuurd door de Aristocra, een heersende klasse die bestond uit een groep adelijke families. De Aristocra was zo de uitvoerende macht van de Ascendancy en mogelijk ook de wetgevende macht.

Militair Edit

ChissStarship

Een Chiss Warship van de Chiss Defense Fleet.

De Ascendancy beschikte over goed georganiseerde gewapende strijdkrachten. Het is niet geweten of de Ascendancy gebruik maakte van een leger. De marine, die bekend stond als de Chiss Defense Fleet, was daarentegen een goed uitgeruste militaire organisatie. Zoals de naam doet vermoeden werd deze marine vooral gebruikt voor de verdediging van het gebied dat werd bestuurd door de Ascendancy. Beroemde officers die dienden in de Chiss Defense Fleet waren Thrawn, die toen nog een Commander was, en Admiral Ar'alani.

Bron Edit