Wikia

Chopper Base
Chopper Base
Locatie
Planeet:

Atollon

Regio:

Coral Mesa

Geschiedenis
Eigenaar:

Phoenix Rebel Cell

Gebouwd:

3 BBY

Vernietigd:

2 BBY

Chopper Base was een basis van de Phoenix Rebel Cell die was gelegen op de afgelegen planeet Atollon. De basis werd ook Home Base genoemd.

GeschiedenisEdit

De Rebels ontdekten die basis dankzij hulp van AP-5, een overgelopen Imperial droid. Hij was overgelopen dankzij Chopper die per ongeluk aan boord van een vrachtschip van het Empire was beland en daar AP-5 ontmoette die niet werd gewaardeerd door het Empire.

Chopper Base werd gebouwd op Coral Mesa, een tak van een groot koraalplatform waar er voldoende schaduw was en waar er in de buurt ondergronds water werd ontdekt. De tak van het platform was bijna 300 meter lang en bijna even breed. Het koraal was sterk genoeg om het enorme gewicht van verschillende ruimteschepen te dragen.

De basis was gebouwd van allerlei rommel en buitgemaakte apparatuur op het Empire. Er waren verschillende landingsplatformen voor de grotere schepen. Nabij het centrum van de tak had men met containers een bestuurscentrale gebouwd en andere faciliteiten. Om de basis af te schermen van de gevaarlijke Krykna Spiders werden er sensoren rondom de basis gebouwd om de wezens af te houden.

Toen de basis werd bemand door de Phoenix Rebel Cell, bevond er zich heel wat personeel op Chopper Base. Het aantal schommelde constant, omdat er nieuwe rekruten kwamen, maar anderen weer sneuvelden in missies. Er was ook ondersteunend personeel aanwezig en landspeeders om de omgeving mee te verkennen. Zeb Orrelios was de chef van de veiligheid op de basis.

In 2 BBY werd Chopper Base veroverd en vernietigd door Grand Admiral Thrawn nadat hij door zijn tactisch inzicht en een laatste bericht van Kallus als Fulcrum de locatie van Atollon had ontdekt.

VerschijningEdit

BronEdit