Clone Force 99
Clone Force 99.png
Organisatie
Alias:

Bad Batch

Behoort tot:

Galactic Army of the Republic

Affiliatie:

Galactic Republic

Bevelhebber:

Hunter

Species:

Clone

Details
Transport:

Havoc Marauder

Conflicten:

Battle of Anaxes

De Bad Batch

Clone Force 99, ook wel de Bad Batch genoemd, was een groep van vijf genetisch gemanipuleerde Clone Troopers met elk hun eigen specialisatie.

Specificaties[bewerken | brontekst bewerken]

Clone Force 99 werd bedacht door de Kaminoans om een groep supersoldaten te maken met clones die niet perfect waren gelukt volgens het model. De clones van Clone Force 99 hadden elk hun defect hetgeen hen uniek maakte.

De leider van de Bad Batch was Sergeant Hunter, een perfect afgestemde vechtmachine. Daarnaast waren er nog Wrecker, de krachtpatser, Tech, de technologische geavanceerde clone en Crosshair, de scherpschutter. Clone Force 99 gebruikte een speciale shuttle, de Havoc Marauder als vervoer. Later vervoegde ook Echo zich bij de Bad Batch.

Op het einde van de Clone Wars riep Cody de hulp in van de Bad Batch om een algoritme van Rex te zoeken dat op een of andere manier in de handen was terechtgekomen van Admiral Trench. Dat leidde uiteindelijk naar Skako Minor waar Echo werd gered en naar de zege van de Republic bij de Battle of Anaxes. Na dat gevecht vervoegde ook Echo Clone Force 99 nu hij een Clone was met cybernetische ledematen.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]