Cloud-Rider Gang
Cloud-Riders.jpg
Organisatie
Type:

Opstandelingen

Leiding:

Enfys Nest

Quote: "We're not marauders. We're allies."
-- Enfys Nest

De Cloud-Rider Gang was een groep van opstandelingen die werd geleid door Enfys Nest.

Geschiedenis[bewerken | brontekst bewerken]

De Cloud-Riders stonden bekend als een bende rovers en piraten. Hun favoriete manier om zich te verplaatsen was via Swoops, terwijl hun schip, de Aerie, als lanceerbasis diende. Leidster van de groep was de mysterieuze Enfys Nest, gehuld in een oorlogsmasker en onherkenbaar voor vijanden.

De Cloud-Riders waren echter een groep opstandelingen die tegen het Galactic Empire en de grote misdaadsyndicaten ten strijde trokken. Alle leden van de bende had persoonlijke motieven om het tegen het Empire en de syndicaten op te nemen. Enfys Nest was een jonge vrouw die het masker en haar leidingsfunctie had geërfd van haar moeder na haar overlijden.

In 10 BBY ontdekten Han Solo en Chewbacca de ware aard van de Cloud-Riders op Savareen. Han, Qi'ra en Tobias Beckett dachten dat Enfys Nest het Coaxium afhandig zou maken met geweld, maar Nest vertelde over de achtergrond van haar groep en dit overtuigde Han om het kostbare Coaxium niet aan Crimson Dawn te geven.

Leden[bewerken | brontekst bewerken]

Voertuigen[bewerken | brontekst bewerken]

Achter de Schermen[bewerken | brontekst bewerken]

De naam Cloud-Riders is afkomstig van een Swoop Gang op Aduba-3 die in de Marvel comics 8, 9 en 10 verschenen. Ook daar waren ze de tegenstanders van Han Solo.

Verschijning[bewerken | brontekst bewerken]

Bron[bewerken | brontekst bewerken]