Wikia

Clynn
Clynn
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Rood

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Overleden:

0 BBY

Titel/Rang:

Lieutenant

Functie:

Imperial Officer

Affiliatie:

Galactic Empire

Quote: "Clynn, you've been warned about fighting."
-- Kale Roshuir

Clynn was een Imperial Lieutenant die diende op Kalist Base, samen met Janek Sunber.

BiografieEdit

Clynn was een indrukwekkende fysieke verschijning. Toen Janek Sunber zijn intrek wou nemen in een kamer, lokte dat meteen de ontevredenheid van Clynn uit die daar zijn intrek wou nemen. Clynn en Janek geraakten in een handgevecht, waarin Janek zich veel sluwer toonde. Captain Kale Roshuir kwam ter plaatse om de kemphanen uit elkaar te halen.

Toen Clyb hoorde dat Sunber op Maridun had gediend, kreeg hij meer respect voor de Lieutenant. Samen patrouilleerden ze nabij de slaven. Toen Clynn misbruik wou maken van zijn gezag en een vrouwelijke slaaf wou misbruiken, kwam Sunber opnieuw tussenbeide en hield zijn collega-Lieutenant onder schot.

Captain Roshuir wou hier sowieso meer over weten, maar strafte Sunber door hem om Kalist VI te laten, terwijl Clynn mee moest naar Thila. Er waren indicaties dat de Rebellen aanwezig waren op Thila, maar Roshuirs team vonden er enkel een verlaten basis die voorzien was van tal van boobytraps. Zo'n valstrik doodde bijna alle manschappen van Roshuir, inclusief Clynn.

BronEdit

In andere talen