Wikia

Compellor
ImmobilizerEaw
Specificaties
Model:

Immobilizer 418

Klasse:

Cruiser

Fabrikant:

Sienar Fleet Systems

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Empire

De Compellor was een Immobilizer 418 Cruiser in dienst van de Imperial Navy. Het schip streed voor het Galactic Empire in de Galactic Civil War.

De Immobilizer 418 Cruisers werden door het Galactic Empire ingezet om blokkades op te werpen en te voorkomen dat schepen konden ontsnappen, door het projecteren van zogenaamde Gravity Wells, die transitie naar Hyperspace onmogelijk maakten. Ze werden vaak op strategische posities geplaatst aan de rand van gevechten.

De Compellor viel op een bepaald moment onder het bevel van Admiral Wooyou Senn, in het Task Force Vengeance. Tijdens de ruimteslag boven Swellen in 3 ABY werd het door de Rebel Alliance gekaapt, die er later de Gravity Well Projectors uithaalden om de Peregrine te modificeren. De rest van de Compellor werd uitgerust met explosieven, die tot ontploffing werden gebracht toen het Empire het wrakstuk kwam onderzoeken.

Achter de SchermenEdit

Hoewel de naam van het schip niet expliciet in Empire at War wordt genoemd, is deze wel terug te vinden in de interne bestanden van het spel. Hoewel de namen in het spel random zijn, wordt de naam Compellor wel altijd aan een Immobilizer 418 gegeven.

BronEdit