Wikia

Contruum
Astrografisch
Regio:

Mid Rim

Sector:

Truum Sector

Stelsel:

Contruum System

Fysisch
Terrein:

Industrie

Maatschappelijk
Kolonisten:

Mensen

Taal:

Basic

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Contruum was een Mid Rim planeet en de thuiswereld van Airen Cracken.

Ligging & GeschiedenisEdit

Contruum lag in het noordoosten van Coruscant in de Mid Rim in de Truum Sector. De planeet lag op de grens met de Expansion Region en lag pal op de Vaathkree Trade Corridor. Bovendien lag de planeet erg dicht bij de Perlemian Trade Route.

Contruum werd als een van de meest geïndustrialiseerde planeten van de Mid Rim beschouwd en de planeet kwam in aanraking voor de titel van planeet die het meest op een Core World leek, buiten de Core Worlds. Contruum had hoogovens en smeltfabrieken, net als scheepswerven. De inwoners probeerden toch de natuur in ere te houden ondanks hun talloze activiteiten. Op Contruum werden Capital Ships naar deugden genoemd en transports naar lastdieren en of rivieren.

Contruum werd tussen 8.000 BBY en 5.500 BBY ontdekt door de Republic. In de Great Sith War vond er een veldslag plaats die werd gewonnen door de Sith en Mandalorians. Tijdens de Jedi Civil War lag Contruum in het domein van Revan. De planeet lag op de veroveringstocht van de Mandalorians tijdens de Mandalorian Wars. De Mandalorians wonnen de veldslag op Contruum en trokken voort richting Onderon.

Tijdens de Clone Wars lag Contruum in Republic space. Na de Galactic Republic nam het Galactic Empire zijn intrek op Contruum waar het de mijnen en fabrieken bezette. Toen het Galactic Empire Contruum kwam bezetten, organiseerde Airen Cracken een guerrillabeweging genaamd Cracken’s Crew. Volgens de officiële biografie van de Rebel Alliance, veroorzaakte deze groep zoveel problemen door sabotage in een jarenlange oorlog dat de Moff de planeet terug in handen gaf van de bewoners en de troepen terugtrok.

BronEdit

In andere talen