Wikia

Coruscant Underworld
Coruscant Underground
Locatie
Planeet:

Coruscant

Coruscant Underground Portal

Portaal naar de Underground

De Coruscant Underground of Coruscant Underworld of Coruscant Lower Levels, waren de onderste regionen van de planeet-stad Coruscant. Daar waar de bovenste levels pracht en praal uitstraalden, was het leven in de Underground vaak minder voorspoedig.

SpecificatiesEdit

De onderste regionen werden afgescheiden door het Coruscant Underground Portal, een gigantische schacht die toegang bood naar de Underground. Het hoogste niveau in de Underground was Coruscant Underground Level 5.127 en het laagste niveau Coruscant Underground Level 1. Coruscant Underground Level 1313 was een berucht level. Gebieden als het Uscru District lagen op de grens met de Underground en het zichtbare Coruscant.

Door het constant bouwwerf dat Coruscant was door de eeuwen heen was de Underground een doolhof geworden van gebouwen, tunnels, straten, steegjes, bruggen enzovoorts. Daglicht reikte niet tot in de Underground dat constant werd belicht door kunstlicht. De Coruscant Underground was vermoedelijk nooit helemaal in kaart gebracht.

In de hogere regionen bestonden nog gemeenschappen die weliswaar een gevaarlijk leven leidden, maar een dat nog draaglijk was. Wanneer men uitkeek en oppaste, was een goed leven mogelijk in de Underground. Het was geen verrassing te noemen dat de misdaad een belangrijk aspect was in de Underground. Ondanks de aanwezigheid van de Coruscant Lower Level Police steunde de georganiseerde misdaad tal van gemeenschappen. De meeste organisaties uit de misdaadwereld hadden kleine gemeenschappen in de Underground.

De Southern Underground werd bijvoorbeeld gecontroleerd door Black Sun tijdens de regeerperiode van Xizor. Zijn wachters patrouilleerden er en gingen er steekpenningen eisen in ruil voor bescherming. Maar toch bracht de misdaad er een vorm van stabiliteit en bescherming. De wetten en rechtspraak die elders geldig waren, telden niet in de Underground.

Diepste regionenEdit

In de lagere levels leefden vreemde wezens uit de meest bizarre legenden. De onderste regio's werden zelden bezocht en de gebouwen waren er bijzonder oud.

De oogloze Cthons waren een van de mythische wezens die aan kannibalisme deden en elke indringer opjoegen als prooi. De Cthons waren ooit mogelijk Mensen, maar door de eeuwen heen evolueerden zij, zonder enige daglicht, naar een verdorven vorm. Waar hun benen ooit waren geweest, hadden Cthons twee ei-achtige organen. Andere inwoners waren de Taozin, enorme insecten, Coruscani Ogre, Duracrete Slugs, Hive Rats en Granite Slugs.

VerschijningEdit

BronEdit