Star Wars Wiki
Advertisement
Danta Belissa
Danta Belissa.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1.65 meter

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Bespin

Functie:

Winkelier
Restaurantuitbater

Quote: "Ah. It is a rare antiquity from the days of the Old Republic."
-- Danta Belissa

Danta Belissa was een winkelier en restaurantuitbater op Cloud City tijdens de Galactic Civil War.

Biografie[]

Belissa was een Mens die een stand uitbaatte van souvenirs en een restaurant uitbaatte op level 120 op Cloud City. Deze stand bevond zich slechts één niveau boven Port Town.

Belissa vond het merendeel van zijn cliënteel bij de administratieve werkkrachten van Cloud City die op het niveau van zijn eigendommen werkzaam waren. Zijn restaurant en souvenirstand bevonden zich ergens in een hoek. Op deze hoek waaide de wind langs verschillende kanten zodat de reuk van Kelbird en Dinnd Wafts er samenkwam.

Belissa’s vrouw en dochter kookten in het restaurant dat vooral gekruid Corellian voedsel aanbood. Belissa zelf runde het restaurant vanuit zijn souvenir- en antiekstand net naast het restaurant. Hij had vijf werkkrachten in dienst.

Rond 1 ABY begon Wonn Ionstrike, een misdadiger in Port Town, met het rondsturen van zijn manschappen die vroegen voor beschermingsgeld. Belissa raakte in financiële problemen aangezien veel van zijn inkomen naar Ionstrike vloeide maar ook naar de corrupte Jerrol Blendin.

Danta Belissa wou zijn stand sluiten maar ontdekte tijdens het opruimen een darm waaruit Tibanna gas kwam. Dit gas werd naar een ander niveau gepompt maar Belissa kon hiervan wat aftappen. Hierdoor verkocht hij nu ook kleine flessen met Tibanna gas waardoor hij zijn stand en restaurant kon openen. Noch Ionstrike, noch Blendin wisten van Belissa’s geheim af. Nadat Lando Calrissian het signaal gaf om Cloud City te evacueren, was het niet langer geweten wat er met Belissa gebeurde.

Achter de Schermen[]

  • Belissa heeft een hele achtergrond, maar werd niet gekoppeld aan een personage in de film.
  • Zijn naam verscheen in Galaxy Guide 3 en zijn achtergrond in de 2nd Edition van datzelfde boek.

Bron[]

In andere talen
Advertisement