Star Wars Wiki
Advertisement
Decommissioned
Decommissioned.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: The Bad Batch

Seizoen:

1

Aflevering:

06

Uitzending:

04/06/2021

Vorige:

Rampage

Volgende:

Battle Scars

Decommissioned is de zesde episode van het eerste seizoen van Star Wars: The Bad Batch.

Synopsis[]

Nadat Omega oefent met haar nieuwe energy bow, stuurt Cid de Bad Batch naar Corellia waar ze een T-series Tactical Droid moeten zien te vinden in een fabriek waar battle droids worden gesmolten. Nu de clones voor het Empire werken, is de vraag naar een Tactical droid groot geworden, aangezien ze weten hoe ze de clones moeten bekampen.

In de fabriek merken de clones niet meteen de tactical droid op. Wrecker moet op de uitkijk staan voor de police droids die patrouilleren rond de fabriek. Tech ontdekt dat er slechts een tactical droid aanwezig is in heel de fabriek. Wanneer Omega de droid in het vizier krijgt, merkt ze dat iemand anders met het hoofd gaat lopen. Trace Martez en Rafa Martez zijn immers ook op jacht naar de Tactical droid. Maar de arbeiders van de fabriek merken de inbraak nadat Omega een gat schiet in een pijpleiding met haar boog en ze verwittigen de police droids in de buurt. De arbeiders sluiten de fabriek af. Trace gooit het hoofd naar Rafa die het echter laat vallen op de lopende band. Omega en Rafa hebben het hoofd in hun vizier. Trace en Hunter proberen ondertussen te ontkomen aan de droids.

Een reset van de fabriek is nodig om te ontsnappen. Wrecker moet de hoofdschakelaar omzetten, maar die bevindt zich aan de overkant van een smeltoven. Wrecker kan via een kraan toch aan de overkant geraken en overwint zijn hoogtevrees. Maar nadat hij dat heeft gedaan, begint zijn hoofd weer parten te spelen en krijgt hij fragmenten door van Order 66 die hem aansporen om de bevelen op te volgen. Wrecker kermt van de pijn en kan het team niet helpen.

Ondertussen is Omega op de lopende band gesukkeld die weer werkt. Rafa is met het hoofd gaan lopen terwijl Hunter de steunpilaren vernietigt van een brug. Omega valt naar beneden, maar Rafa is teruggekeerd om haar te helpen. Het plan wordt bedacht om via de tactical droid de andere battle droids te activeren en hen tegen de police droids te laten strijden. Met verenigde krachten slagen de Bad Batch en de Martez-zussen erin. De battle droids worden geactiveerd en ook Wrecker is weer bij zijn positieven en heeft de bevelen overwonnen. Door het gevecht in de fabriek wordt er van de situatie gebruik gemaakt om te ontsnappen aan boord van de Silver Angel.

De Martez zussen zeggen dat ze het droid zoeken voor iemand die het tegen het Empire wil gebruiken. Ze zijn wat verbaasd wanneer blijkt dat de Bad Batch dat eigenlijk niet weet waarvoor Cid het hoofd wilde gebruiken. Ze weten echter waar de Bad Batch verblijft en vertellen dit ook aan hun opdrachtgever.

Index[]

Personages[]

Andere[]

Advertisement