Wikia

Defender-class Light Corvette
DefenderCorvette
Product
Model:

Defender-class

Klasse:

Corvette

Fabrikant:

Rendili Vehicle Corporation

Affiliaties
Affiliatie:

Galactic Republic

De Defender-class Light Corvette was een Corvette, gebouwd door de Rendili Vehicle Corporation, dat gebruikt werd door de Jedi Order.

BouwEdit

De Defender-class werd ontwikkeld tijdens de Great Galactic War, speciaal voor de Jedi Order. De Jedi Council had opdracht gegeven aan de Rendili Vehicle Corporation om het schip te bouwen omdat zij voelden dat de reguliere militaire schepen niet voldeden aan de missie-eisen van de Jedi. Binnen Rendili was het schip ook bekend als het "Vanguard Project".

De buitenzijde van het schip was gebaseerd op een doorsnee model Corvette, maar de Defender-class was uitgerust met talloze upgrades. Binnen in het schip bevonden zich twee dekken, waarvan het bovenste dek het formele deel van het schip vormde, met diplomatieke ontmoetingsruimten en een vergaderzaal. In de vergaderruimte bevond zich een uniek Holocom-systeem voor directe communicatie met de Jedi Temple. In het onderste dek lagen het ruim, een ziekenboeg en het persoonlijke verblijf van de Jedi.

Ondanks de vredelievende houding van de Jedi, was het schip volledig uitgerust voor de strijd, met zware afweerschilden en Turbo Lasers.

Achter de SchermenEdit

  • In de eerste video's van SWTOR.com heet het schip nog de "Vanguard-class", maar dat werd aangepast met de verschijning van het schip in het Old Republic HoloNet.

VerschijningEdit

BronEdit