Wikia

Del Meeko
Del Meeko2
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Coruscant

Overleden:

34 ABY, Pillio

Functie:

Stormtrooper, Shoretrooper, Chief Engineer,agent van Inferno Squad

Vervoer:

Corvus

Affiliatie:

Galactic Empire, Inferno Squad, Rebel Alliance, New Republic

Relaties
Partner:

Iden Versio

Kinderen:

Zay

Del Meeko was een agent binnen de Imperial Special Forces Commando eenheid Inferno Squad waar hij diende onder het bevel van Commander Iden Versio. Na de vernietiging van Death Star II werkte hij mee aan de voorbereidingen voor Operation: Cinder. Toen de operatie werd uitgevoerd op Vardos pleegde hij samen met Versio verraad, deserteerde van zijn missie en liep uiteindelijk over naar de Rebel Alliance die later zou naar de New Republic waar hij bleef vechten tot aan het einde van de Galactic Civil War.

Biografie Edit

Geboorte en Jeugd Edit

Del Meeko werd geboren op Coruscant en sloot zich op jonge leeftijd aan bij het Imperial Army waar hij begon als Stormtrooper en vervolgens een Coastal Defender Stormtrooper werd. Later nam hij dienst als TIE Fighter Pilot en uiteindelijk verkreeg hij de rang Chief Engineer aan boord van een Star Destroyer. Toen Admiral Garrick Versio na de Battle of Yavin Inferno Squad oprichtte werd Meeko een van de agents die in de eenheid diende. Hij bleef de volgende jaren lid van Inferno.

In dienst van de Rebel Alliance Edit

Tijdens de Battle of Endor vocht hij samen met de andere leden van de eenheid op Endor waar hij getuige was van de de vernietiging van Death Star II. Later hielp hij met de voorbereidingen voor Operation Cinder. Toen de satellieten die cruciaal waren bij de uitvoering van de operatie werden geactiveerd op Vardos, de thuiswereld van de Commander van Inferno Squad Iden Versio, was Dell zwaar aangedaan van de destructieve aard van de operatie. Bijkomend was het feit dat Vardos bekend stond als een planeet met een bevolking die erg loyaal was tegenover het Empire. Meeko besloot om samen met Versio te deserteren. Tijdens hun desertie konden ze nog verschillende burgers op Vardos redden. Toen ze eenmaal gevlucht waren gaven ze zichzelf over aan de Rebel Alliance die op dat moment bezig was met de overgang naar de New Republic. Na hun ondervraging liep Meeko defenitief over naar de New Republlic waar hij bleef strijden als lid van Inferno Squad tot aan de Battle of Jakku.

Later leven en overlijden Edit

Na de Galactic Civil War trouwde Dell met Iden Versio, zijn vroegere Commander. Later kregen ze samen een dochter, genaamd Zay. Del zou in de toekomst de Corvus, de vroegere Raider II-class corvette van Inferno Squad, gebruiken voor het opslaan en vervoeren van goederen. In 34 ABY werden Dell en zijn bemanning gevangen genomen door Protectorate Gleb, de leider van Jinata Security. Zij leverde hem vervolgens uit aan Kylo Ren en Gideon Hask, een voormalig lid van Inferno Squad, die nu de functie bekleedde van Commander van de First Order. Ren ondervroeg Meeko en gebruikte de Force om de locatie van Lor San Tekka te achterhalen. Na zijn ondervraging werd Meeko door Hask gedood met zijn blaster.

Bronnen Edit