Wikia

Dim-U Monastery
Dim-U Monastery
Locatie
Planeet:

Tatooine

Stad:

Mos Eisley

Type:

Abdij
Criminele operatie

Geschiedenis
Eigenaar:

Dim-U

Het Dim-U Monastery was de thuisbasis van de Dim-U religie op Tatooine.

SpecificatiesEdit

Het monastery bevond zich op het kruispunt van Kerner Plaza en Inner Curved Street in Mos Eisley. Het gebouw was als ‘abdij’ gekozen vanwege de lage huurprijs, de onopvallendheid en de nabijheid van de BoSS afdeling op Mos Eisley. De Dim-U was immers een crimineel netwerk van vervalsers van Transponder Codes die daarom een oogje in het zeil hielden bij het BoSS. BoShek werd ooit aangenomen door de Dim-U om schepen naar hen te brengen voor upgrades.

Het gebouw was een oude serre en na enkele aanpassingen, was er niemand die nog twijfelde aan het doel van de abdij. In de kelders van de abdij speurde men in de files van het BoSS en om de zes maanden ontving men een transmissie van een BoSS schip boven Tatooine.

In de abdij werkten ook een aantal mecaniciens die nodig waren om de Transponder Codes te installeren.

De abdij had twee voorname verdiepingen. De bovenste verdieping was het officiële karakter van de abdij met de inkom, de cellen van de confraters, de kamer van gebed, het scriptorium, de stallen voor de Banthas en de kathedraal. Ondergronds bevonden zich de herstellingkamers waar de codes werden aangepast en een vergaderzaal.

BronEdit