Wikia

Domino Squad
Domino Squad
Organisatie
Behoort tot:

Grand Army of the Republic

Affiliatie:

Galactic Republic

Species:

Mens

Details
Bewapening:

DC-15 Blaster Rifle, DC-15S Blaster Pistol, Z-6 Rotary Blaster Cannon

Stationering:

Kamino

Conflicten:

Battle of Kamino

Domino Squad1

Domino Squad in actie

Quote: "This particular unit seems to have some troubles."
-- Shaak Ti

Domino Squad was een groep van Clone Cadets die tijdens de Clone Wars hun opleiding moesten doorstaan op Kamino.

GeschiedenisEdit

De leden van Domino Squad, Hevy, Cutup, Droidbait, Fives, en Echo konden onvoldoende samenwerken als een team, maar toch moesten ze dit leren als ze wilden in de running blijven om volwaardige Clone Troopers te worden. Onder het toeziend oog van de strenge instructeur Bric en Shaak Ti werden de Clones afgekeurd, al wou El-Les verzachtende omstandigheden inroepen voor hun falen tijdens de simulatie. Clone Echo volgde zijn eigen weg zonder rekening te houden met zijn teamgenoten. In de barakken kwam het zelfs tot een schermutseling onder de teamgenoten die elkaar verweten om geen bevelen op te volgen en hun eigen weg te volgen.

Ook tijdens hun volgende simulatie liep het fout wanneer Droidbait geblesseerd geraakte en zijn teamgenoten hem voor 'dood' achterlieten. Commander Colt brak de simulatie af en Domino Squad leek op weg om Clone 99 te vervoegen in de onderhoud.

Pas toen alle individuele Clones het belang van het team inzagen, konden ze als één groep samenwerken en bevelen leren gehoorzamen. Dankzij Clone 99 kon Hevy worden overtuigd om zijn team niet in de steek te laten tijdens de laatste simulatie die El-Les en Shaak Ti hen hadden aangeboden.

Domino Squad deed het uitstekend en benaderde de toren met de 'vlag' maar toen ze de toren wilden beklimmen, merkten de Clones dat hun kabels niet tot hun uitrusting behoorden. Bric had deze stiekem weggehaald en hoewel El-Les vond dat dit niet kon, oordeelde Shaak Ti dat de vijand in de oorlog het ook niet eerlijk speelt. De test ging gewoon door, maar Domino Squad ging inventief te werk. Het vuur van de Blaster Cannons werd afgeleid terwijl de andere Clones de cannons vernietigden en via deze wapens de toren beklommen. Domino Squad slaagde eindelijk voor de test en werd toegewezen aan de Rishi Moon Listening Post.

Leden van Domino SquadEdit

VerschijningEdit

BronEdit