Wikia

Dreddon
Dreddon
Uiterlijke kenmerken
Species:

Hutt

Geslacht:

Mannelijke persoonlijkheid

Biografie
Thuiswereld:

Nal Hutta

Overleden:

27 BBY

Functie:

Misdaadbaas

Quote: "Dreddon’s not up for conversation now."
-- Zam Wesell

Dreddon the Hutt was een Huttese misdaadbaas die in de laatste decennia van de Galactic Republic tot zijn dood een leverancier was van wapens in de Outer Rim.

BiografieEdit

Dreddon was een voorstander van de misdaad, maar haatte het om zijn vijanden persoonlijk te elimineren. Dreddon was een van de belangrijkste leveranciers van wapens aan de Outer Rim. Een van zijn cliënten was Watto op Tatooine. Uit een van de wapenoverschotten haalde Anakin Skywalker Tyrian hydraulische systemen die uiteindelijk dienden in zijn Podracer.

Dreddon reisde tijdens de Separatist Crisis persoonlijk door de Outer Rim nu hij een groot deel van de overleden Wallanooga zijn organisatie in wapensmokkel had overgenomen.

Dreddon werd gedood in 27 BBY nadat hij Jango Fett een opdracht had gegeven om Vigo Antonin te doden. Toen Fett zijn premie kwam halen, vond hij Dreddon vermoord terug. Zam Wesell had zich in een danseres vermomd en toen iedereen Dreddons troonzaal had verlaten, doodde ze de Hutt in opdracht van Antonin. Omdat beide opdrachtgevers vermoord waren, konden noch Zam, noch Jango hun premie claimen.

BronEdit

In andere talen