Droid Equality Foundation
TC-70.jpg
Organisatie
Type:

Liefdadigheidsorganisatie

Leiding:

Jolor OronNew Order

De Droid Equality Foundation was een organisatie die het opnam voor de rechten van Droids.

Geschiedenis & Doelstellingen[bewerken | brontekst bewerken]

Vanaf het moment dat Droids werden ontwikkeld, waren er individuen die zich het lot van Droids aantrokken en hen beschouwden als evenwaardig aan intelligent leven. Er ontstonden veel organisaties van deze aard maar de meesten werden weggelachen. Maar toen de Droids alsmaar intelligenter werden, kon men op den duur niet meer negeren waarnaar de Droid Equality Foundation streefde.

De organisatie ontwikkelde zich tot de grootste, meest vocale en machtigste organisatie die opkwam voor de rechten van de Droids. Hun grootste doel was om de Droid geen gereedschap meer te laten zijn maar om hen dezelfde rechten te geven als intelligente wezens. De Restraining Bolt en Caller waren volgens hen symbolen van onderdrukking en het organiseerde samen met andere groeperingen, bevrijdingen van Droids.

De Droid Equality Foundation lobbyde waar nodig om de status van de Droids te verbeteren. Ze bespeelden de media, organiseerden protestacties en stakingen op planeten waar veel Droids werkten. Kleinere cellen binnen de organisatie waagden zich aan meer agressieve acties, zoals het saboteren van Droid factories, een Droid revolutie veroorzaken of het vermoorden van vijanden.

Tijdens de Galactic Civil War had de Droid Equality Foundation echter een groot geheim. De leider, Jolor Oron, was eigenlijk een Replica Droid wiens ultieme doel de totale vernietiging van alle Droids was. Jolor werd lang geleden geprogrammeerd door een briljant wetenschapper met een wrok tegen Droids. Jolor sprak publiekelijk over vrede en integratie terwijl hij in het geheim er voor probeerde te zorgen dat Droids in een slecht daglicht kwamen te staan. De Clone Wars hadden daarin uiteraard geen onbelangrijke rol gespeeld aangezien talloze Battle Droids een wrange nasmaak lieten.

De organisatie had verschillende Droids in de rangen die hen vertegenwoordigde, zoals de radicale T-215 en de meer gematigde A7-E3PO.

Bron[bewerken | brontekst bewerken]

In andere talen