Wikia

Dromund System
Dromund-System
Astrografisch
Regio:

Outer Rim Territories

Sector:

Esstran Sector, Sith Worlds

Sterren:

Dromund

Planeten:

Dromund Ixin
Dromund Kalakar
Dromund Kaas
Dromund Fels
Dromund Tyne

Manen:

6 rond Dromund Kalakar
2 rond Dromund Kaas
1 rond Dromund Fels

Coördinaten:

R-5

Maatschappelijk
Species:

Sith (geïmmigreerd)
Mens (geïmmigreerd)

Bezienswaardig:

Kaas City
Dark Temple

Affiliatie:

Sith Empire

Het Dromund System was een stelsel gelegen in de Outer Rim, meer specifiek in de Sith Worlds, het deel van de Esstran Sector waar de Sith over heersten. 

BeschrijvingEdit

Het stelsel bestond uit één zon, Dromund, en vijf planeten. Vanaf de zon waren dat Dromund Ixin, Dromund Kalakar, Dromund Kaas, Dromund Fels en Dromund Tyne.

Dromund Ixin was de planeet die het dichtste bij de zon Dromund stond, en was onbewoonbaar. Hij had ook geen manen.

Daarna kwam Dromund Kalakar, een Gas Giant, waar zes manen om heen draaiden. Één van die manen was vulkanisch en heette Kalakar Six. Het was een maan waar het Sith Empire lange tijd zeldzame grondstoffen ontgon. Later kwam Darth Vader op de maan om naar geheimen te zoeken die de Rebel Alliance daar verborgen zou hebben.

DromundKaas

Dromund Kaas

Na Dromund Kalakar kwam de bekendste planeet: Dromund Kaas, voor lange tijd de belangrijkste planeet in het Sith Empire. Dromund Kaas had twee manen en was een wereld overwoekerd door jungles. Vroeger was de atmosfeer normaal, maar nadat de Sith Emperor vele Dark Side rituelen had uitgevoerd, werd de atmosfeer ontzettend electrisch en als gevolg hiervan werd Dromund Kaas altijd geteisterd door bliksem.

De vierde planeet was Dromund Fels, een dorre planeet waar twee manen rond draaien. Een lid van de Dark Council, Darth Igrol genaamd, woonde ooit op Dromund Fels en had daar ook een residentie.

De laatste planeet in het Dromund System was Dromund Tyne. Hij leek erg op Dromund Ixin qua uiterlijk. Ze waren namelijk allebei kaal en bestonden alleen uit rotsen. Ook Dromund Tyne had geen manen.

GeschiedenisEdit

Het Dromund System was lange tijd onbekend, totdat rond 6.900 BBY een expeditie van de Sith vanuit Korriban de planeet Dromund Kaas koloniseerde. Hierna kwam de Sith Lord Tulak Hord met de Dashade Khem Val naar het stelsel en veroverde het voor het Sith Empire. Tijdens de Great Hyperspace War, in 5.000 BBY, werd het stelsel echter ingenomen door de Galactic Republic en raakte het stelsel voor een jaar verloren totdat in 4.999 BBY de Sith Lord Vitiate tot een zoektocht opriep en de Sith zich weer vestigden op Dromund Kaas. Vitiate riep zichzelf hier uit tot Sith Emperor en begon het Sith Empire weer opnieuw op te bouwen, met Dromund Kaas als hoofdstad. Zelf verbleef hij in zijn eigen ruimtestation dat rond de planeet draaide.

Space Station Emperor

Het ruimtestation van de Sith Emperor.

In 3.642 BBY werd een Jedi Knight gemaand Jomar Chul erop uit gestuurd om de beveiliging rond Dromund Kaas en speciaal rond het ruimtestation van de Emperor te checken voor een komende aanval van een team van Jedi onder leiding van de Hero of Tython. Ze wilden het Dromund System namelijk infiltreren om zo een aanval op de Emperor te doen, deze mislukte en er werd een nieuwe poging voorbereid. Een jaar later, tijdens de Galactic War werd er een gevecht geleverd tussen de Republic Navy en de First Defense Fleet van het Empire, dit was eigenlijk een afleiding zodat de Hero of Tython samen met zijn compagnons ongezien op Dromund Kaas kon landen om zo de Emperor te doden, die zichzelf inmiddels in de Dark Temple bevond. Toen de Emperor was gedood trok de Republic Fleet zich terug naar de Core Worlds en liet het Empire voor even in verwarring achter, totdat een nieuwe leider opstond. 

Na de ondergang van het Sith Empire werd Dromund Kaas weer verlaten en in sommige periodes weer bewoond door Dark Jedi of andere Sith.

VerschijningEdit

BronEdit